STOP DE VERKEERSOVERLAST IN DE BUITENHOF!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Uitslag snelheidsmetingen!

2023-05-19 07:47:17

Hallo allemaal, Het is weer even geleden, maar er zijn ontwikkelingen w.b.t. de Buitenhof.

Vorige week heb ik weer een gesprek gehad met Sander Winkes ( Gemeente) en Richard Smit (Wijkagent). Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben zijn er snelheidsmetingen verricht en daar hebben wij nu de uitslag van. De uitslagen zijn van 3 weken meten dus er is een helder beeld naar voren gekomen.

Hoeveelheid gemotoriseerd verkeer per werkdag*: 2.541 Van der Slootsingel (1.396 ri. Buitenhofdreef, 1.145 ri. Beethovenlaan) Gemeten snelheden gemotoriseerd verkeer:

Doorsnede   Ri. BHD Ri. BHL Gemiddelde snelheid 43 45 42 V85** 53 56 50 *op werkdagen is de hoeveelheid verkeer het grootst. **V85 is de maximale snelheid die door 85% van het verkeer wordt gereden.

Conclusies die uit de meting volgen: de snelheid van verkeer op de Van der Slootsingel is voor een weg waar 50 de maximale toegestane snelheid is, ligt voor verkeer richting Buitenhofdreef iets te hoog.

We zien dat op rustige momenten in de avond/nacht sommige mensen harder dan 50 rijden. Helaas wordt in nagenoeg iedere straat in Nederland soms te hard gereden. Het belangrijk na te gaan of te hard rijden incidenteel is of structureel.

We maken de straat formeel 30 op het moment dat de riolering wordt vervangen en de straat als 30 straat is ingericht.  Ook na een herinrichting zullen sommige bestuurders harder rijden dan toegestaan en de Van der Slootsingel blijft een ontsluitende functie houden voor de achterliggende buurt. (bron: Dufec dataverzameling&verwerking)

De planning van de rioolwerkzaamheden staan voor 2026/2027 op de agenda. Hoe de Buitenhof daarna ingericht zal worden is nog niet bekend. Wel zijn wij blij met het behaalde resultaat van 30km op de Van der Slootsingel. Dit zal z.s.m. ingaan is ons toegezegd door Sander Winkes. Het was een flinke uitdaging maar wij hebben gedaan wat wij konden! Hopelijk is het voor iedereen een tevreden uitslag en het is aan ons allemaal om ons aan de aangegeven snelheid te houden.

Bedankt voor jullie steun.

Groetjes Desie.

Desie van Nierop

Bezoek bij de burgemeester!

2022-12-13 18:26:21

Inmiddels heeft het gesprek met de burgemeester plaats gevonden.

Het gesprek was met de burgemeester en Sander Winkes van wegen, verkeerszaken en verkeersveiligheid.

Het was een interessant gesprek waarin wij heel goed de gevaren aan hebben gegeven.

Dit werd uitermate serieus genomen door onze burgemeester.

Samenvattend is dat er nu een snelheidscomtrole komt gedurende een aantal weken.

Met deze uitslagen wordt besproken wat de mogelijkheden zijn.

Wij hebben aangegeven dat voor de veiligheid beter is om verkeersdrempels te plaatsen.

Na dit onderzoek krijgen wij een terugkoppeling van Sander Winkes.

Inmiddels is de petitie aangeboden aan de wethouder Martina Huijsmans.

Laten we hopen dat het onderzoek positief uitpakt!

Zodra ik meer weet laat ik weer van mij horen.

Fijne feestdagen!20221201_141011[4665].jpg

Desie van Nierop

Afspraak met de burgermeester!

2022-11-09 15:26:15

Hierbij een update w.b.t. de petitie verkeersoverlast de Buitenhof.

Er zijn veel getekende petities binnen gekomen daarvoor hartelijk dank. Het is ons gelukt om een afspraak te krijgen met de burgermeester. Wij hopen meer getekende petities te mogen ontvangen zodat wij deze kunnen overhandigen aan de burgermeester. Blijf ons volgen voor verder verloop!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.