5% kiesdrempel voor de Tweede Kamer

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Petitie Jo Ritzen

2023-03-22 10:42:45

Goedemorgen allemaal, er is weer nieuws te melden want Jo Ritzen heeft gisteren zijn petitie voor een kiesdrempel van 3 zetels aangeboden aan de Tweede Kamer. Die gaat de petitie in april behandelen. Wordt vervolgd!

Verhoging kiesdrempel

2023-01-12 10:35:13

Goedemorgen allemaal,

Vorige maand vroeg ik jullie om de petitie van Jo Ritzen te steunen. Als je dit gedaan hebt, wil ik je hartelijk danken.  De petitie heeft inmiddels meer dan 40000 handtekeningen en dat betekent dat de Tweede Kamer hem moet behandelen. Onze eigen petitie heeft inmiddels 135 handtekeningen en dat is een mooi resultaat. Het is nu afwachten wat er gaat gebeuren met de petitie van Ritzen. Als we een 3 procent kiesdrempel krijgen, zou ik heel tevreden zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Verhoging kiesdrempel

2022-12-12 14:01:42

Goedemiddag allemaal, ons idee heeft navolging gekregen van de vroegere onderwijsminister Jo Ritzen op de website verhoogkiesdrempel.nl. Het gaat hier om een kiesdrempel van 3%. Die zal minder effect hebben dan ons voorstel van 5%, maar is wel een stap in de goede richting en wellicht beter haalbaar. Daarom wil ik je vragen om deze nieuwe petitie te ondersteunen. Ze zitten nu al boven de 14.000 en iedere stem telt!

Eindstand

2022-11-27 14:41:29

Goedemiddag allemaal,

Onze petitie staat er nu bijna 3 maanden op en we hebben 77 handtekeningen verzameld. Dat is een mooi eindresultaat en ik wil jullie hiervoor hartelijk bedanken! Ik ga hem nu onder de aandacht brengen van de beleidsmakers en houd jullie op de hoogte van het resultaat.

Strijdbare groet,

Tom Baars.

Petitie 5% kiesdrempel

2022-09-28 10:21:16

Goedemiddag allemaal,

Hartelijk dank voor jullie steun! We zitten nu op 70 handtekeningen. Mocht je nog iemand kennen die dit idee nog niet gesteund heeft, maar wel zou kunnen steunen, zou je de petitie dan willen doorsturen naar hem of haar? Alvast bedankt voor de moeite en op naar de 140!

Hartelijke groet,

Tom Baars.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.