Bezwaar verhoging servicekosten Vestia Delft

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Reactie van Vestia

2012-04-25 15:09:09

Beste bewoners,

Anja en ik zijn samen bij Vestia geweest om het bezwaar in te dienen en we hebben onderstaande verklaring gekregen welke wij voldoende vonden:

1.            De verlichting in de portieken brandt sinds 2010 24 uur per dag. Dit is besloten nadat meerdere bewoners hadden aangegeven dat het te donker was in de portieken en het zodoende onveilig was in de portieken. Ook zijn er enkele armaturen bijgeplaatst in de portieken.

Door deze aanpassingen zijn de elektrakosten hoger geworden, maar het voorschot dat de bewoners betalen is hetzelfde gebleven. Vestia Delft had hier op moeten reageren door bij de huurverhoging het voorschot dat u betaald aan “stroomverbruik algemeen”  te verhogen. Als dat was gedaan had u nu niet of nauwelijks hoeven bijbetalen.

Binnenkort ontvangt u een brief huurverhoging.  Hierin staat door een fout wederom geen verhoging van het voorschotbedrag “stroomverbruik algemeen” vermeld. U ontvangt als bewoner ieder individueel nog een brief over de verhoging van het voorschotbedrag.

2.            De leverancier van elektra is Qwint energie. De transporteur van elektriciteit is Stedin.  Stedin is tevens verantwoordelijk voor het aanleveren van de meterstanden aan Qwint energie.  Normaal gesproken ontvangt Vestia Delft jaarlijks een afrekening stroomverbruik van Qwint energie. Doordat er bij Stedin problemen zijn geweest met het doorvoeren van de meterstanden heeft Qwint energie over 2010 geen afrekeningen gestuurd naar Vestia Delft.  Vestia Delft heeft nu de afrekening ontvangen over de jaren 2010 en 2011 op basis van de werkelijke meterstanden.

Door de samenloop van zowel de portiekverlichting die 24 uur per dag brand, het niet verhogen van het voorschot dat u betaald en dat Vestia Delft in eerste instantie geen afrekening had ontvangen maakt het dat u nu een bedrag moet bijbetalen. Feitelijk is het enige verschil dat u dit bedrag nu achteraf betaald in plaats van vooraf.

Er zijn een klein aantal bewoners die hier al meer dan 20 jaar wonen. Zij betalen geen kosten voor de Complexbeheerder omdat dat niet in hun originele contract staat en dat kan volgens de wet ook niet worden aangepast.

De toekomst

Vestia Delft betreurd de gebrekkige communicatie vanuit Vestia en er is een onderzoek gestart naar het terugdringen van de elektrakosten voor dit complex. Momenteel wordt onderzocht of het mogelijk is om schakelaars te plaatsen die ervoor zorgen dat de verlichting pas gaat branden als iemand passeert of de mogelijkheid van het plaatsen van energie besparende verlichting.

Inmiddels is berekend hoeveel de verhoging van het maandelijks voorschot bedrag dient te worden voor het “stroomverbruik algemeen”. Het maandelijkse voorschot dient te worden verhoogd met

€ 0,35 per maand.

Vragen?

Is deze uitleg voor u onvoldoende of heeft u nog vragen? Belt u dan gerust met Vestia op telefoonnummer (015) 212 07 07. Het kantoor is geopend van maandag tot en met donderdag van 08:30 tot 16.30 uur en vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur.

Anneke Wentzel

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.