Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Megacombinatie mobiliseerd achterban. Waar Blijven de tegenstanders???

2012-03-22 01:19:13

De coalitieleiders hebben overeenstemming bereikt dat vrijdag de amnestiewet wordt behandeld. De assembleeleden zijn net gebeld met de mededeling dat om 9 uur in de ochtend de huishoudelijke vergadering wordt gehouden. Om 11.00 komt het college in openbare vergadering bijeen om de wet te behandelen.

Een uur geleden beweerde Theo Vishnudatt, voorzitter van de commissie van rapporteurs, tegenover Starnieuws dat er tijd nodig is om de wet voor te bereiden. Hier gaat een hele procedure aan vooraf volgens hem. Er moet eerst een vooronderzoek komen, daarna volgt een preadvies in de huishoudelijke vergadering. Hierover volgt er een discussie, waarna een eindadvies en verslag volgt. Het ligt dan aan de voorzitter om een datum te bepalen voor de behandeling in het openbaar.

Wel of niet haalbaar
Volgens Vishnudatt zal hier zeker een week over heengaan. Ook het lid van commissie van rapporteurs, Hugo Jabini, zegt dat "het vrijdag niet haalbaar is om het ontwerp in het openbaar te behandelen". Paul Somohardjo, voorzitter van Pertjajah Luhur/Volks Alliantie, wilde liever de behandeling volgende week, nadat hij op 28 maart zijn structuren had geraadpleegd. Ronnie Brunswijk, voorzitter van A Combinatie wilde ook eerst vrijdag naar Drie Tabbetje voor overleg met de binnenland dignitarissen.

Intussen is de Mega Combinatie de achterban aan het mobiliseren om vrijdag naar het Onafhankelijkheidsplein te komen. Dit ter ondersteuning van de amnestiewet. Vrijdag houdt de krijgsraad ook zitting, waarbij Ruben Rozendaal als getuige gehoord zal worden in de zaak tegen hoofdverdachte Desi Bouterse.

Anno Niem

Dit is het begin

2012-03-22 00:32:42

Op dit moment zijn er 60 handtekeningen en 115 Recommend op Facebook. Willen we echt onze stempel drukken en dit als een middel gebruiken om te bewijzen dat we het niet eens zijn dan moeten we zeker naar de 10.000 handtekeningen. Net heb ik in het nieuws vernomen dat vrijdag al het voorstel naar het DNA gaat dus we hebben haast. Meld iedereen in Suriname of daar buiten want er wonen net zoveel Surinamers in het buitenland als in Suriname.

Laat je mening weten dat dit echt niet meer kan in Suriname

Anno Niem

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.