vergoeding van kraamzorg bij poliklinische bevalling terug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

vergoeding van kraamzorg bij poliklinische bevalling terug

2015-01-16 10:33:27

Sinds januari 2015 hebben de meeste verzekeraars de vergoeding van de kraamverzorgster bij de (niet medische) bevallingen in het ziekenhuis uit het verzekeringspakket gehaald.

Sinds mei 2014 was het mogelijk in met de kraamverzorgster poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen. Nu kan dat niet meer. Er is niet voldoende personeel in het ziekenhuis om deze (niet medische) bevallingen ook nog te begeleiden. Dit is een groot probleem voor onze zwangeren die graag in het ziekenhuis willen bevallen. Een probleem voor de kraamzorg die gemotiveerd personeel heeft lopen die graag bevallingen willen begeleiden maar niet meer betaald worden.

Na jaren vechten was het sinds mei 2014 eindelijk gelukt, de kraamverzorgster assisteert de verloskundige bij de bevalling, ook in het ziekenhuis. Iedereen was er blij mee, ziekenhuizen, kraamzorgorganisaties, verloskundigen maar bovenal de cliënten. En als verrassing kwamen er betere uitkomsten uit, minder verwijzingen ed.

Nu willen de verzekeraars niet meer rechtstreeks aan de kraamzorgbureaus betalen maar moet er via de ziekenhuizen gedeclareerd worden. Erg omslachtig en niet werkbaar voor de ziekenhuizen. Verzekeraars zouden eerst moeten overleggen met ziekenhuizen en kraamzorgbureaus voor ze zelf gaan bedenken hoe een en ander in de praktijk zou moeten.

reini koelewijn

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.