Wiskunde niet gehaald, maar tóch naar het tweede jaar?

Beste student,

Vind je dat de kwalitatieve eis van wiskunde op de Haagse Hogeschool ook zoveel druk oplevert? Vind je de eerste kans (de instaptoets) geen "echte" kans en vind je het zonde dat je om die reden slecht presteert? Teken dan deze petitie die ons allen helpt een oplossing te vinden, zodat wij over kunnen gaan naar het tweede jaar en/of een extra kans kunnen krijgen.

Waarom deze petitie?
Omdat de kans erg groot is dat volgend jaar de kwalititieve eis wordt afgeschaft en vrijwel geen enkel andere hogeschool deze kwalitatieve eis stelt. Ook hangt alles dan af van wiskunde, terwijl de opleiding meer dan alleen uit wiskunde bestaat.

Dit is ook oneerlijk tegenover de studenten die van het MBO komen, omdat zij minimaal drie jaar lang geen wiskunde hebben gehad. Daarnaast wordt door de Haagse Hogeschool gezegd dat je dan die wiskundezomercursus had moeten volgen. Echter, kan niet iedereen dat zich veroorloven.

Oproep
Wij willen jullie vragen deze petitie te ondertekenen en door te sturen naar de studenten die ook deze kans willen. Ben je wel goed in de andere vakken, maar heb je wiskunde ook niet gehaald? Teken deze petitie dan ook!

Alvast bedankt en wij wensen iedereen erg veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Studenten van de Haagse Hogeschool