Wilbert van der Heijden terug als docent Tijdschrift

Dé tijdschriftman van de School voor Journalistiek, degene die elke dag met een uitpuilende koffer vol tijdschriften de gangen van de SVJ bewandelt. De enige persoon die vanuit het hart kan vertellen over ‘de plof’ van een tijdschrift. De geur, kleur, dat lijntje hier, dat woordje daar. Een idealist die rechtstreeks uit het tijdschriftkoninkrijk Sanoma komt wandelen en een goed gevuld contactenboekje met zich meebrengt. Een man met een angstaanjagende hoeveelheid passie voor zijn werk en liefde voor zijn studenten. Onvermoeibaar geïnteresseerd en altijd persoonlijk betrokken. Nee, inderdaad, hij is niet zo van de schoolse regels. Geen liniaal, geen namenlijst. Geen studieboeken en geen wiskundige cijfer berekeningen. Gevoel, passie en kennis, dat is Wilbert van der Heijden.

Gek toch, dat een man als Wilbert met ingang van afgelopen onderwijsblok geen tijdschriftonderwijs aan derde en vierdejaars journalistiek studenten mag geven. Hij had namelijk commentaar op het functioneren van de redactie Tijdschrift. Niet geheel onterecht, bekijk de evaluatieformulieren van de laatste groep maar eens. Niet echt om over naar huis te schrijven.

Ben je het er ook niet mee eens dat Wilbert uit zijn functie is gezet, teken dan deze petitie! Wij bieden de verzamelde handtekeningen aan bij SvJ-directeur Peter de Vries en hopen Wilbert daarmee terug te krijgen als docent in de redactie. Laat je horen!

Studenten School voor Journalistiek    Neem contact op met de schrijver van de petitie