Wij zeggen NEEN tegen Uplace !

Het staat als een paal boven water dat Uplace een nefaste invloed zal hebben op de omzet van de handelskernen van de gemeenten gelegen in een straal van 50 km rond Uplace.  Men kan verwachten dat de omzet in die gemeenten van de lokale handelaars tot 50% zal dalen en de lokale economie nog verder zal aftakelen.

De lokale economie is echter een belangrijke pijler voor de welvaart en de levenskwaliteit in een gemeente.  Het zijn die lokale handelaars die zowel in de gemeente als aan de staat belastingen betalen.  Het zijn echter de multinationals van zo'n grote projecten die met hun reservekapitaal naar het buitenland lopen en zorgen voor schandalen als Swissleaks en Luxleaks.  Bovendien betalen zo'n multinationals meestal zo goed als geen belasting in België omdat ze kunnen genieten van allerlei rulings met de Belgische staat.

Uplace heeft een vernielend effect op de lokale handelaars in Brussel, Limburg, Vlaams-Brabant, de provincie Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Waals-Brabant!  Heel veel handelaars in gemeenten in die regio hebben hun omzet al met 50% zien dalen door de shoppingcentra in Wijnegem en Sint-Niklaas.

Bovendien is het ook duidelijk en al aangetoond dat de files op de Brusselse Ring kilometers zullen aangroeien.  Met de auto naar het werk zal tientallen minuten meer tijd in beslag nemen.

Zeg daarom ook NEE tegen Uplace en andere monsterprojecten die de lokale economie, de leefbaarheid en de levenskwaliteit in je gemeente zullen kapot maken!  Teken deze petitie!

bezorgd om de Vlaamse economie    Neem contact op met de schrijver van de petitie