Wij willen een Kiosk op de Grote Markt!

Als we het verleden bekijken van de Ieperse Grote Markt, kunnen we vernemen dat er op de Grote Markt een kiosk stond. Voor en zelfs na de Eerste Wereldoorlog. Vaak werden er optredens gehouden ter ontspanning van de marktgangers. De kiosk verdween. Volgens mij nog net voor de Grote Markt die we nu tegenwoordig kennen..... vol met putten en verwarrende kruispunten waar bussen en auto's vol gevaren moeten kruisen en waar fietsers hun leven moeten riskeren om niet te vallen over de lage en gladde borduren.

Tegenwoordig komen massaal veel bands en groepen naar Ieper. Zij spelen dan o.a. onder het Nieuwerck. Zij kunnen nauwelijks bezichtigd worden en de doorgang van en naar het stadhuis word geblokkeerd. Laat staan, een zeer belangrijk apparaat (de AED die als extraatje gebruikt kan worden voor het redden van een persoon) word geblokkeerd door de groepen.

Ieper had een kiosk en veel mensen hebben dezelfde mening als mij... Ieper heeft een nieuwe kiosk nodig op de Grote Markt. Er is zoveel plaats tussen de parking en de terrassen. Er is zoveel plaats op de 'GROTE' Markt. Dus een kiosk mag toch wel wezen? Ik ben er zeker van overtuigd dat meer mensen dezelfde mening hebben. Maar waar zijn deze mensen? Via deze petitie wil ik al die mensen samen sprokkelen en kunnen we - hopelijk - met deze petitie naar het gemeentebestuur begeven en krijgen we na decennia jaren een kiosk op de Grote Markt.