Wij steunen het Dierenasiel Gent

Als sympathisanten van het Dierenasiel Gent stellen wij vast hoe het asiel de voorbije dagen door het slijk gehaald werd en wordt in de sociale media. Wij kennen het asiel van binnen en van buiten, zien dat zelfs héél zieke dieren aanvaard én geholpen worden en zien hoe medewerkers en vrijwilligers dagelijks hun hart, ziel en energie geven aan de dieren.

Daarom vragen we:

• Dat de ontzettend vele positieve verhalen in de sociale media, van mensen die het asiel écht kennen, gelezen en ter harte genomen worden.
  • Dat men objectief kijkt naar het filmpje, zonder de opruiende teksten te lezen, en dat men dus ziet wat er te zien valt. Bijvoorbeeld nét ziek binnen gebrachte poezen, iemand die een overenthousiaste hond die mag gaan wandelen afweert door zijn knie op te heffen,…
  • Dat alle energie en geld die de medewerkers van het asiel nu moeten spenderen aan het omgaan met dreigementen en haatmails terug snel naar de dieren mag gaan.
  • Dat er eerlijkheid en gerechtigheid mag geschieden naar aanleiding van deze lastercampagne die gevoerd wordt met beelden die gemaakt werden in opdracht van een concurrerende instelling [1] .
  • Dat de waarheid volledig aan het licht mag komen, zo ook het feit dat het Dierenasiel Gent jaarlijks ongeveer 70% van de binnengebrachte dieren kan plaatsen, dit in tegenstelling tot het bedroevende landsgemiddelde van slechts 40%. Als je dan nog weet dat het Dierenasiel Gent zelfs een veel hoger cijfer zou kunnen voorleggen indien het niet ook nog alle aangereden (en bijgevolg veelal stervende) dieren moet afhalen in 23 (!!) gemeenten dan weet je dat het cijfer zónder deze noodlottige taak nóg hoger zou zijn. Dat kan alleen dank zij de ontzettend goede zorgen die het Dierenasiel Gent levert voor élk binnengebracht dier!

Doet u met ons mee? Teken en deel dan alsjeblief deze petitie! Dank jullie!

[1] De verantwoordelijke van deze concurrerende instelling heeft het Dierenasiel dit jaar al eens aangeklaagd bij het Centrum voor Dierenwelzijn. Met als gevolg dat het Dierenasiel 3 keer een onaangekondigde inspectie kreeg, waarin men 3 keer vaststelde dat de aantijgingen niet op te merken en/of zelfs pertinent fout waren, waarna het Dierenasiel 3 keer een blanco inspectierapport kreeg.

Een bende sympathisanten van het Dierenasiel Gent    Neem contact op met de schrijver van de petitie