Wij eisen het vertrek van burgemeester Jack Mikkers.

49DA5643-443D-4A25-B4F6-1DDBB0494578.jpegDe burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch deed  controversiele uitspraken over Marokkanen tijdens  een bijeenkomst over asielopvang in Den Bosch.

Op de beelden is te zien hoe een vrouw tekeer gaat tegen asielzoekers uit Syrië. "Dat zijn de ergste die er zijn, het ergste van heel de wereld", zegt ze. Vervolgens geeft ze aan dat mensen die hulp nodig hebben, dat volgens haar wel moeten krijgen.

"Maar Syriërs hebben geen hulp nodig", gaat ze verder. "Alles wat er gebeurt: Syrië staat bovenaan." Burgemeester Mikkers reageert hierop met de woorden "Dat is niet waar, dat is Marokko." Hij had zijn uitspraak niet verder toegelicht. Nadat deze beelden gelekt waren kwam Jack Mikkers met excuses. Hij zou deze natuurlijk niet gemaakt hebben als hij niet gefilmd was. Dit zorgt ook voor het aanzetten van haat naar de Marokkaanse gemeenschap. Deze burgemeester zou juist een voorbeeld moeten zijn voor alle inwoners van Den Bosch.  Daarom eisen wij het vertrek van burgemeester Jack Mikkers!

Door te ondertekenen, machtig ik Samira Jari om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.