weg met circulatie plan vordensteinstraat

beste burger / mede bewoner van schoten

Onlangs heeft de gemeente een circulatie plan ingevoerd aan Sint cordula school

bij deze hebben ze beton blokken gezet in de vordesteinstraat aan het kruispunt kuiperstraat en aan het kruispunt met constantneutjesstraat

deze werd beslist zonder inspraak met sint-cordula en de burger

deze brengt ook de veiligheid van de kinderen in gedrang enkele voorbeelden

als er een MIP moet uitgevoerd worden ambulances moeten minuten rondrijden als brandweer moet komen en paalstraat geblokkeerd is of afgesloten moeten zij ook drie straten rond rijden via th van cauwenbergslei ,venstraat,hendrik consciencestraat,dan marktplein en zo kuiperstraat  terwijl zij anders via rodenborgstraat ,gemelen straat ,zo vordesteinstraat in kunnen rijden elke minuut telt.

het verkeer word langst wilgendaalstraat gestuurt nu maar de meeste mensen rijden nu de woonwijk in aan de filip bourletstraat om zo terug gemelenstraat rodenborgstraat in te rijden richting centrum dus deze wijk gaat meer overlast krijgen .

wij zitten persoonlijk met onze vrijwillige  ambulance dienst achter de gemeente kaai in de lodewijk weytenstraat wij reden vroeger met onze hulpost groote aanhangwagen langst de vordesteinstraat zo constant neutjestraat en dan lodewijk weytenstraat nu moet wij met deze remork langst de kuiperstraat zo constant neutjesstraat zo lodewijk weytenstraat nu moeten wij telkens met onze remork langst school passeren wat ik persoonlijker minder veilig vind .

ook de school ondervind hier hinder van de schoolbussen voor de uitstappen van de kinderen moeten rondrijden bvb voor de zwemlessen de kinderen moeten eerst naar de bus wandelen want de bussen mogen niet voor de school staan want er is een kis en ride zone mag je niet parkeren en dan moet de bus nog een heel omweg maken voor ze naar het zwembad kunnen rijden en de zwemtijd voor de kinderen is al zo kort.

de kis en ride zone die gemaakt is voor de school heeft geen enkelle nut omdat de kinderen onder de 12 jaar ogehaald moeten worden in de school dus moet je als ouder ergens anders gaan  parkeren .

en als ik van de verkeers borden aan de verspering goed aan uit kan mag je zelf niet met een speedpedelec voorbij de verspering rijden .

kortom ik ben van persoonlijke mening een school zet je niet tussen betonblokken en moet berijkbaar zijn.

al is het dat ze een richtingsverkeer maken van gemelenstraat richting lichten vordesteinstraat dat is ook gemakkelijk voor de mensen die geen parkeer plaats vinden voor de school kunnen ze even parkeren aan de sphorthal vordestein.

als u ook hier hinder van ondervind gelieve met zen alle deze petitie te ondertekenen en ook eventueel jullie bemerkingen op mail zetten naar dienst mobiliteit schoten

email:mobiliteit@schoten.be blokken_cordulla.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Rudi Smet om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.