Voor behoud van de Brabantse Cultuur

#IKWILWELCULTUUR

Voor behoud van de Brabantse Cultuur

In het nieuwe bestuursakkoord van FvD, Lokaal Brabant. VVD en CDA, staat dat iedereen die de Brabantse cultuur mogelijk maakt zich moet voorbereiden op een geleidelijke afbouw van de cultuur-subsidie 'richting het nieuwe normaal van na 2023'. De Vereniging Kunst van Brabant en de ondertekenaars van deze petitie komen hier tegen in actie.

Wij

Makers, bezoekers, instellingen, burgers en buitenlui, liefhebbers van de rijke Brabantse kunst en cultuur, ondertekenaars van deze petitie

constateren

dat de nieuwe Gedeputeerde staten van Noord Brabant, gevormd door Forum voor Democratie, VVD, CDA en Lokaal Brabant, van plan zijn de culturele sector in Brabant ernstige schade te gaan toebrengen,

en verzoeken

de Provinciale staten van Noord Brabant niet in te stemmen met dit beleid, alsnog een Gedeputeerde Cultuur te benoemen en werk te maken van een positief en opbouwend cultuurbeleid, zoals de afgelopen jaren succesvol werd ingezet in samenwerking met de makers, culturele instellingen en gemeentes in Brabant.

Nog geen lid van De Kunst van Brabant,

klik dan hier en meld je aan.

Vereniging De Kunst van Brabant    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Vereniging De Kunst van Brabant om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.