Verplichten bed-alert/alarm KDV

Lieve ouders/verzorgers,

Ze zeggen weleens ‘’een ongeluk zit in een klein hoekje’’, helaas is dat voor vele van ons zeker waar.

Door onoplettendheid op het KDV is ons zoontje Jaxx (8 maanden) helaas op 21 februari ’22 uit een duo slaper gevallen. De leidster was vergeten het hekje te sluiten waardoor hij uit het bovenste bedje naar beneden is gevallen, en hierbij ernstig gewond geraakt.

Dat dit ons is overkomen is óntzettend teleurstellend. Het had nooit mogen en hoeven te gebeuren, vandaar dat ik graag een petitie wil starten voor de veiligheid van onze kinderen in de kinderopvang.

Wanneer een kinderdagverblijf gebruik maakt van een duo slaper, wil ik dat zij verplicht gaan worden om een ‘’bed-alert’’ aan te schaffen. Een ‘’bed-alert’’ is een apparaatje dat een alarmsignaal zal geven wanneer het hekje van een bed niet of niet goed is dicht gedaan.
De kosten hiervan zijn +/- €100,- euro en dit draagt bij aan de veiligheid van onze kinderen, waardoor u dit leed als ouder en kind bespaard kan blijven.

De leidsters op het KDV ervaren een enorm hoge werkdruk, voor hen is het natuurlijk ook verschrikkelijk als er tijdens hun dienst een ongeval gebeurd dat heel simpel voorkomen had kunnen worden. Voor hen is dit dus ook een goede oplossing. Mochten ze toch een keer vergeten het hekje te sluiten, dan zullen ze door de bed-alert herinnerd worden.

Via de GGD zijn er helaas meerdere meldingen geweest, zowel in het verleden als ook in het heden, over deze onmiskenbare gebeurtenissen waarin kinderen/baby's van enkele maanden oud uit de duo slaper vallen door het niet (goed) sluiten van deze bedden.
Het lijkt mij daarom ook totaal niet overbodig om voor de veiligheid én zekerheid een "bed-alert" verplicht te installeren bij iedere opvang organisatie die nog gebruik maken van een duo slaper.
Mijn doel is dan ook om dit zo snel mogelijk te realiseren.Veiligheid boven alles!
Dus, wil jij hierbij helpen? Teken dan deze petitie & spreek dit rond.
Er gebeuren nu helaas nog steeds te veel onnodige ongelukken.

Alvast heel erg bedankt!

Door te ondertekenen, machtig ik Linda van Schie om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.