Verbied de uitvaknetten!

Copy_of_UEFA_EURO_2020_(4).pngNetten voor het uitvak zijn quasi nutteloos. Projectielen die niet opgemerkt worden tijdens de veiligheidscontroles, zijn vaak zo klein (muntstukken, aanstekers ...) dat ze niet tegengehouden worden door de touwen. Bovendien, en nog belangrijker als argument, staat geen enkele supportersgroep voor het gooien van projectielen. Enkel afzonderlijke individuen maken zich soms schuldig aan dit soort gedrag, en zij kunnen perfect gesanctioneerd worden via de duizenden - privacyschendende - camera's in de stadions.

Wel zijn de netten, net als de meer kooivormige varianten in het Limburgse, nefast voor de voetbalervaring van de uitsupporter. Ze belemmeren het zicht ingrijpend en vergroten de kloof met de actie op het veld. Of is dat de bedoeling? Willen de Pro League en de voetbalbond uitsupporters bannen uit de stadions, met naast dit soort rastervormig pestgedrag ook de in veel gevallen zinloze combiregeling? De pandemie en de bijhorende lege stadions hebben duidelijk aangetoond dat wij, de supporters, de onmisbare ruggengraat van de voetbalsport vormen. Ook de gezonde rivaliteit en het samenspel tussen thuisaanhang en uitsupporters mogen we absoluut niet verloren laten gaan.

Door te ondertekenen, machtig ik Door Fans Voor Fans om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.