Ureumzalven terug in de basisverzekering!!!

tekening_PIP1.png

Dit meisje is Pip, Pip lacht graag...maar dat is pijnlijk. De huid van Pip knapt van haar gezicht. Pip heeft Ichthyosis. Dit is een ernstige en zeldzame, erfelijke huidaandoening. Bij Ichthyosis stapelen huidcellen en deze komen niet goed los van haar lichaam, ook niet van haar gezicht. Zij heeft iedere dag zalf nodig om haar huid soepel te houden, zalf met Ureum.

Het Zorginstituut Nederland heeft aan de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport geadviseerd om haar zalven met Ureum niet meer te vergoeden vanuit de basisverzekering. Daarom zal zij opgroeien in een huid die zich steeds strakker om haar lichaam zal sluiten. Haar huid zal haar ernstig beperken en zij zal niet kunnen zweten. Haar ouders maken zich ernstige zorgen over haar toekomst. De zalf zelf betalen geeft een kostenpost van duizenden euro's op jaarbasis.

Helpt u Pip en haar lotgenoten met uw handtekening? En deelt u deze petitie, zodat we nog meer steun en handtekeningen krijgen? Namens Pip en de Vereniging voor Ichthyosis Netwerken hartelijk dank voor uw steun. U zit toch ook graag lekker in uw vel?

Karin Veldman, Vereniging voor Ichthyosis Netwerken    Neem contact op met de schrijver van de petitie