Uitlaat plicht voor honden

Wie?

Ik start deze petitie omdat ik hoop dat vele anderen mensen het met mij eens zijn, dat elke hond het verdiend om uitgelaten te worden!! Natuurlijk geldt dit niet voor hond(en) eigenaren die een grote tuin(60m2 - 100m2), boerderij of land tot hun beschikking hebben.

Constateren

Helaas zijn er genoeg hond(en) eigenaren in Nederland (cijfers onbekend) die hun hond wandeling(en) en ervaring(en) in de buitenlucht ontnemen. Ik vind dat dit anders moet. Een hond is net als een mens een zoogdier, die het nodig heeft, om zijn zintuigen te gebruiken zoals: het zien van nieuwe dingen, horen van verschillende geluiden en geuren moet kunnen ruiken.

Daarnaast zijn honden actieve wezens die vol zitten met energie en het verdienen om dagelijks hun energie kwijt te raken door te rennen, spelen en ontdekken. Gezien dit vele honden wordt ontnomen, vergroot je daarmee de kans dat honden agressief gedrag gaan vertonen of onnodig spullen gaan vernielen maar ook vatbaarder zijn voor ziektes en huidaandoeningen etc. Dit gaat ten kosten van onschuldige honden die terecht komen bij mensen met andere bedoelingen met vaak als gevolg dat honden (vaak onnodig) worden ingeslapen.

Verzoeken

Ik hoop ook dat er vele hondenbezitters en dierenliefhebbers en anderen zijn, die zich niet kunnen voorstellen dat een hond NIET/AMPER wordt uitgelaten. Ik vertrouw er daarom ook op een ieder die vind dat een hond(en) minimaal 2 a 3 keer per dag uitgelaten moeten worden deze petitie zullen onderteken en zal doorsturen naar vrienden/ familieleden% kenissen etc.

Ik hoop oprecht op een (beter) leven voor elke hond in Nederland die onterecht binnen wordtgehouden!

Door te ondertekenen, machtig ik DollieD om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.