UGent, annuleer de racistische lezing van Filip Dewinter!

Nie_pleuje_banner.jpeg

Kom ook af naar de acties om een duidelijk signaal te geven dat
we facisme en racisme niet tolereren!

Afspraak aan de Blandijn op 1 december om 17u30 voor de mars tegen haat en racisme, en om 19u in Kunstencentrum Viernulvier voor het sloteventhttps://fb.me/e/pqxpYwZrM

Afspraak aan het rectoraat op 24 november om 12u30 voor een betoging: https://fb.me/e/5ROHaIY9z
_______________________________________

Op donderdag 1 december is Filip Dewinter uitgenodigd door KVHV (Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond) om aan de UGent zijn boek over “omvolking” voor te stellen. De omvolkingstheorie is een extreemrechtse en  nazistische complottheorie, die beweert dat er een doelbewuste vervanging plaatsvindt van de Westerse autochtone bevolking door  migranten met een niet-westerse cultuur. De theorie heeft geen enkele  wetenschappelijke grond, en inspireerde zelfs extremistische moorden

Wij als studenten, academici, middenveldorganisaties en bewoners van Gent veroordelen dat de UGent een forum geeft aan die fascistische samenzweringstheorie.

In de non-discriminatieverklaring van de UGent staat er: Artikel 6: "Alle openbare uitingen, [...], die aanzetten tot agressie, haat of discriminatie [...], zijn op de universitaire terreinen [...] verboden."

Dit is niet combineerbaar met het toelaten van een lezing die aanzet tot haat, discriminatie en agressie.

ONZE EIS: UGent, annuleer de racistische lezing van Filip Dewinter. Steun
deze eis en teken de petitie.
_______________________________________

Open brief verschenen in De Morgen: https://www.demorgen.be/meningen/waarom-de-ugent-rector-de-lezing-van-filip-dewinter-moet-annuleren~b04e59ec/

Geen haat en racisme aan de UGent    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Geen haat en racisme aan de UGent om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.