Totaal verbod op vuurwerk

Oud en Nieuw vieren zou een feest horen te zijn voor iedereen , maar helaas is dat niet zo. Mijn feest is al weer voorbij. Het is het feest van  " hen die alleen op de wereld wonen " geworden . Niet meer van u en mij . Vroeger kon ik siervuurwerk nog op prijs stellen hoor , maar dat hoeft van mij ook niet meer . Want  " zij kennen geen grenzen meer " Dankzij de harde vuurwerkbomslagen de laatste dagen heb ik nu al sinds gisteren knallende hoofdpijn, woon ook nog in een flat dus dat galmt nog meer door.Slapen is er al niet meer bij . Ook nog beetje genieten van muziek of tv is er niet bij want je kunt niets meer volgen , Overigens wordt hier het hele jaar door geknald, en vernield , bushokjes, prullenbakken en brievenbussen etc. Maar om mij gaat het niet , het gaat mij om alles en iedereen , ook de dieren, binnen en buiten , die durven niet meer te komen eten . En zelfs op beschutte plaatsen waar dieren wonen , worden ze verjaagd of helaas zelfs doof zoals vliermuizen , en voor hen is dat de dood omdat ze op hun gehoor moeten jagen .Ten  laatste dan nog de luchtverontreiniging die liegt er ook niet om , voor velen betekend dat binnenblijven helaas.

Daarnaast zijn er nog de vele gewonden bij het afsteken, helaas zijn dat vaker toeschouwers en kinderen dan de afstekers. Daarom en vast nog vele vele andere redenen start ik deze petitie voor een totaalverbod op vuurwerk !!