TORENTJE OUDE SCHOOLKAPEL REDDEN VAN AFBRAAK

Nog dit jaar 2020 riskeert de lagere school H.Familie/Bosmolens-Izegem een stuk van zijn ZIEL te verliezen.  Men is van plan de oude gebouwen (net voor 1900), zijnde enkele klaslokalen, het kloostergebouw en de schoolkapel met TORENTJE tegen de vlakte te werken. Respect voor het verleden is nagenoeg nihil !  Het TORENTJE was jààààààrenlang de skyline van de Bosmolens. Nu moet dat blijkbaar WEG.  Ik stel voor het voor afbraak te behoeden en - na enige restauratie weliswaar-  een DANKBARE plaats te geven op het groene plein tegenover de witte parochiekerk.  Mijn bedoeling: RESPECT voor het verleden en DANK aan de vele mensen die om en rond de schoolkapel en zijn torentje jarenlang schitterend werk hebben verricht. DANKBAARHEID is mijn motief.

Freddy Seynaeve, oud-onderwijzer (1966-1988) en oud-directeur (1988-2001) aan deze H. Familie-Bosmolens-school.    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Freddy Seynaeve, oud-onderwijzer (1966-1988) en oud-directeur (1988-2001) aan deze H. Familie-Bosmolens-school. om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.