Tegen coffeeshop Paletplein in Tilburg-West!

Beste betrokkenen,

Wij, de inwoners van Tilburg-West, maken ons grote zorgen over de voorgenomen plannen om een coffeeshop te vestigen bij het winkelcentrum Paletplein. Het kloppend hart van onze wijk in Tilburg-West. Eerder was de gemeente Tilburg voornemens om een coffeeshop te openen in Tilburg-Noord, maar vanwege de nabijheid van een jongerencentrum ging dit uiteindelijk niet door. Tilburg-West kampt echter met dezelfde problematiek als Tilburg-Noord. Het is ook een zogeheten PACT wijk die aandacht krijgt binnen het Nationaal Programma Leefbaarheid en Veiligheid (NPLV). Ook is het zo dat uitgerekend het Paletplein in de afgelopen jaren en zeer recent nog geteisterd wordt door onveilige situaties, zoals schietpartijen en explosies.

Hoewel wij begrijpen dat er verschillende perspectieven zijn op het thema drugsgebruik, beschouwen wij de komst van een coffeeshop niet als een constructieve bijdrage aan de verbetering van onze situatie. Integendeel, wij vrezen dat dit de problemen in de wijk zal verergeren, met als voornaamste zorg de mogelijke impact op onze kinderen en jongeren.

Een coffeeshop bij het winkelcentrum Paletplein zou een toegankelijk punt tot drugs kunnen worden, wat kan leiden tot een verhoogd risico op middelenmisbruik en andere gerelateerde problemen. Als bewoners streven wij naar een veilige en gezonde omgeving voor onze kinderen, een plek waar zij kunnen opgroeien en leren zonder de verleiding en het risico van drugsgebruik.

Daarom roepen wij op om de plannen voor de komst van de coffeeshop bij het winkelcentrum Paletplein in Tilburg-West stop te zetten. Laten we gezamenlijk werken aan een toekomst waarin we kansenongelijkheid tegengaan en een veilige, stimulerende omgeving creëren voor alle inwoners van Tilburg-West.

Teken deze petitie en laat uw stem horen. Samen kunnen we werken aan een leefbare en veilige wijk voor huidige en toekomstige generaties.

Met vriendelijke groet,

Angela Frieswijk, Mohamed Ait Ouguerd, Nadia El Haddouchi, Maryam Riffi, Marina Robic en Robin Schmitz (betrokken bewoners uit Tilburg-West).

Angela Frieswijk, Mohamed Ait Ouguerd, Nadia El Haddouchi, Maryam Riffi, Marina Robic en Robin Schmitz (betrokken bewoners uit Tilburg-West).    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Angela Frieswijk, Mohamed Ait Ouguerd, Nadia El Haddouchi, Maryam Riffi, Marina Robic en Robin Schmitz (betrokken bewoners uit Tilburg-West). om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.