Stop de overbebouwing in de Nijverheidsstraat te Vosselaar

De Nijverheidsstraat in Vosselaar vormt momenteel behoorlijk onderwerp van discussie. Na de mogelijke verhuis en verkaveling van de terreinen van Delhaize, dook er de afgelopen dagen een aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning op voor een nieuw stukje aan de Nijverheidsstraat, aan huisnummers 15 en 17. Dat de buren hier niet mee gediend zijn, is een understatement. Vooral de inhoud van de aanvraag mist alle respect voor de buurt en natuur.

De verkaveling betreft 34 wooneenheden en 53 autostaanplaatsen, waarvan 45 ondergronds en 8 bovengronds. Volgens omwonenden en Leefbaar Vosselaar is dit met 1.6 autostaanplaats per wooneenheid ruim onvoldoende en leeft de vrees dat de Nijverheidsstraat verder ingepalmd zal worden door geparkeerde wagens. Deze ontwikkeling tast de algemene indruk van de straat en buurt aan en zorgt voor onveilige situaties voor voetgangers en fietsers.

Daarnaast toont de aanvraag weinig of geen respect voor het bestaande bomenbestand en wordt de woondichtheid in de Nijverheidsstraat plots ongemeen hoog.

BEKIJK HET VOLLEDIGE BEZWAAR NIJVERHEIDSSTRAAT – VOSSELAAR

Klik volgende link aan : Klik hier

Wij vinden het volstrekt logisch dat er extra bebouwing op bepaalde percelen komt, maar hebben het gevoel dat in dit geval de maximale bebouwing (en het maximale streven naar geldelijk gewin van de ontwikkelaar) ten koste gaat van de woonkwaliteit van de buurt. Enige tempering en bijsturing op dat vlak lijkt ons noodzakelijk om de leefbaarheid van deze straat te vrijwaren.

Eind 2013 werd de aanvraag om een groter perceel aan de Nijverheidsstraat in 2 kavels af te splitsen afgewezen omdat de voorgestelde kavelbreedte en -diepte van de nieuw gevormde kavels niet vergelijkbaar was met de percelen in de omgeving. Bovendien werd het woongebied niet geschikt bevonden voor grote verdichting omdat in deze omgeving (de Nijverheidsstraat dus) het ruime, open en groene karakter dat hiervoor zo typerend is als grote kwaliteit werd benadrukt.

Wat in 2013 afgewezen werd, wordt nu in de overtreffende trap mogelijk indien deze aanvraag wordt goedgekeurd.
Wij vragen u daarom consequent te zijn met uw visie van 2013 en de aanvraag zoals ze nu voorligt niet goed te keuren wegens geen respect voor het groene kader, de veiligheid en de woonkwaliteit.

TEKEN AUB ONDERAAN ONZE ONLINE PETITIE en stuur deze door naar zoveel mogelijk bewoners uit Vosselaar die het groene karakter en aangenaam wonen van Vosselaar willen behouden. Het volgende overdrukke bouwproject kan binnenkort misschien ook in uw tuin belanden.

Like ook zeker Leefbaar Vosselaar op Facebook via deze link : klik hier