Stop het vreselijke en onnodige dierenleed in de Oostvaardersplassen.

Opmerkingen

#1002

Ik ben het helemaal eens met de schrijver van het verzoekschrift. Dit is dier onwaardig!

(Beltrum, 2018-02-27)

#1003

Ik teken dit omdat ik het ongelooflijk vind dat in een land als Nederland kan gebeuren dat de dieren willens en wetens een hongerdood sterven. Schiet de dieren dan af als er teveel zijn en geef het vlees desnoods aan de voedselbank maar nu is het zinloos dierenleed wat hier echt niet zou mogen gebeuren. Het is schandalig!!!!!

(Epe, 2018-02-27)

#1004

Er eindelijk iets moet worden gedaan aan het dierenleed in deze gekunstelde “natuur”!

(Tilburg, 2018-02-27)

#1005

Er is in Nederland niet genoeg ruimte om de natuur volledig zijn gang te laten gaan.
Als we echt de natuur zijn gang zouden laten gaan dan werden de oostvaardersplassen onderdeel van de zee!

(Klarenbeek, 2018-02-27)

#1006

Ik dit leed niet langer aan kan zien, "laat de natuur zijn gang gaan" gaat hier niet op, aangezien de natuur bestaat uit een omheind terrein. Bijvoeren en wel per direct.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#1007

Dit moet stoppen!!! Dit zou je als veehouder eens moeten doen.......je vee laten verhongeren......dan is NL te klein!!

(Beltrum, 2018-02-27)

#1008

Deze dieren moeten geholpen worden in tijden van nood. Zij kunnen hun gebied niet verlaten dus dan moet er bij schaarste ingegrepen worden !

(KEMZEKE , 2018-02-27)

#1011

Belachelijk stuk natuur dat moet ophouden te bestaan!!!

(Zelhem, 2018-02-27)

#1012

De Oostvaardersplassen GEEN natuurgebied is voor grote grazers! Ze hebben nl. GEEN vijanden!!!DOM

(Veendam, 2018-02-27)

#1013

Vreselijk dieren mogen niet lijden!!!!

(Maastricht , 2018-02-27)

#1015

Ik teken omdat; de overheid en vooral PVDD normalite regelmatig hun overtrokken bezorgdheid en onkundige mening van de hoogste daken schreeuwen om het minste of geschikste wbt dierenwelzijn. Waar zijn ze nu? Lekker thuis bij de kachel met een kopje thee en een lekker broodje.. wel vegatarisch natuurlijk!
Mooie plannetjes bedenken van achter het bureau..
Dit mag zomaar gebeuren zonder enige actie? Moord vind ik het en vooral heel vreed!

(Winterswijk, 2018-02-27)

#1019

Ik vind dit SCHANDALIG en WREED.
Deze dierenmishandeling MOET stoppen!
Volgens de WET van dierenwelzijn is dit STRAFBAAR! Dieren die OPGESLOTEN zijn te laten verhongeren en uitdrogen!

(Purmerend, 2018-02-27)

#1020

Omdat dit leed moet stoppen. De dieren kunnen niet naar andere gebieden trekken als de voedselvoorraad op is. Dat is niet uit vrije wil en daarmee is er ook niets natuurlijks aan maar saboteer je het natuurlijk verloop!!!

(Almere, 2018-02-27)

#1022

Iedereen goed voor zijn dieren moet zorgen. Ook staatsbosbeheer.

(Beekbergen , 2018-02-27)

#1024

Geef ze alsjeblieft wat te eten.
Dit is barbaars

(Assen, 2018-02-27)

#1026

DIT MAG NIET KAN NIET ABSURD DIEREN ACHTER HEKKEN ZONDER NATUURLIJKE VIJANDEN EN GEEN VOEDSEL GENOEG!

(veendam, 2018-02-27)

#1029

Verschrikkelijk dit!! Hier moet wat aan gedaan worden! Wat is de mens een walgelijk wezen!

(Zaandam, 2018-02-27)

#1033

Wilde dieren in een opgesloten gebied!
Ze kunnen niet zoals het hoort verder trekken om naar voedsel ze te zoeken.
Dit is niet de natuur dit is de bekrompen gedachten van de mens die iets wilt creëren wat er niet is.
En natuurlijk zijn de dieren hier weer de dupe Van!!
Ik teken voor bijvoeren!

(Blaricum , 2018-02-27)

#1037

Het te belachelijk voor woorden is dat dit gebeurt in Nederland! Bedacht vanaf een bureau..zonder praktisch verstand!

(Winterswijk, 2018-02-27)

#1039

De dieren in de Oostvaardersplassen geen hongerdood verdienen. Doordat er hekken om het gebied staan kunnen ze niet over grotere afstanden naar voedsel zoeken. Dus of bijvoeren ef naar betere oplossingen zoeken zoals een groter leefgebied. Dieren laten verhongeren is voor mij ongewenst

(Delfgauw , 2018-02-27)

#1040

Gewoon omdat het moet. We kunnen deze dieren niet zo maar aan hun lot overlaten. Ze zijn hier door ons, voor ons, laten we dan op zijn minst goed voor ze zorgen!! Ze horen hier eigenlijk niet thuis. Ze horen te migreren, als we dat van ze afnemen, moeten we toch minimaal goede alternatieven bieden. De dood injagen vind ik persoonlijk nooit een goed alternatief!!

(Steenbergen, 2018-02-27)

#1042

Onnodig dierenleed door mens gecreerd

(Nootdorp , 2018-02-27)

#1054

Dit is al jaren een drama! Je zet een hek om een gebied en zet daar kuddes in. Die kuddes krijgen jongen en dat breid zich uit. Daar hoef je geen biologie voor gestudeerd te hebben. En dan is er geen eten meer en laat je de dieren creperen onder de mom van " Natuur" hier is niets natuurlijks aan maar weer eens een mislukt project van Staatsbosbeheer. Maar vooral niet toegeven. Walgelijk haantjesgedrag!!

(Almere, 2018-02-27)

#1058

Dierenleed, mag niet! Marteling. Gruwelijk.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#1059

De Oostvaardersplassen zijn geen natuurgebied, dit is door de mens aangelegd, de dieren zijn daar ook niet van zelf komen aanlopen. Een hek eromheen zetten is puur dierenmishandeling want de dieren kunnen nergens heen meer om naar voedsel te zoeken. Door een hek er om heen te plaatsen wordt dit gebied een dierenpark en de dieren dienen gevoerd te worden in tijden van nood. Ik vind het gewoon schandalig dat men anno 2018 zo met dieren om gaat en dat een rechter er ook mee aan doet.

(Bergen op Zoom, 2018-02-27)

#1060

Zijn geen woorden voor,alleen dat het moet stoppen!

(Almere, 2018-02-27)

#1061

Ik teken omdat ik van dieren houd en ik vind dat hier wat aangedaan moet worden.

(Leiderdorp, 2018-02-27)

#1066

Ik vind het waanzin dat een natuurgebied omheind is!! Ik noem dit een dierentuin geen natuurgebied en in een dierentuin wordt toch ook voor de beesten gezorgd? Nederland moet zich diep schamen.

(Roggel, 2018-02-27)

#1071

het gewoon onbegrijpelijk is dat zulke dingen kunnen gebeuren in een beschaafd land zoals Nederland. Dit onnodig dierenleed moet direct stoppen

(Boom, 2018-02-27)

#1073

Ik tegen onnodig dierenleed ben

(Renkum, 2018-02-27)

#1080

Wij zijn het verplicht deze dieren te helpen omdat de mens dit weer veroorzaakt heeft.

(Enschede , 2018-02-27)

#1083

Ik teken omdat de OVP een schande zijn voor nederland, Dieren opsluiten en laten verhongeren, en dat dit "natuur" durven te noemen. Natuur kan hard zijn, maar dit heeft niets met natuur te maken, alleen maar met afzichtelijke denkbeelden van sommige mensen en organisaties. Schaam jullie diep!

(Papenhoven, 2018-02-27)

#1086

Het is beter om actief beheersbeleid toe te passen. Ofwel een x aantal schieten of uit de kudde halen VOOR de winter inzet ofwel geboortebeperking (prikpil).

(Oostelbeers, 2018-02-27)

#1088

Wij moeten de dieren helpen om te overleven!!

(Zaandijk, 2018-02-27)

#1090

als je je honden laat verhongeren krijg je de dierenpolitie op je dak en een boete (en hopelijk in de toekomst een houdverbod)
als je je koeien of andere boerderijdieren laat verhongeren, zelfde verhaal
Maar laat je duizenden dieren de hongerdood sterven en je weigert er ook maar iets aan te doen…dan is het toegestaan want jij bent Staatsbosbeheer met een aantal hoge heren aan de leiding die gek zijn op jagen en hun vriendjes ook…

(den helder, 2018-02-27)

#1091

er hoognodig een eind moet komen aan dit wanbeleid. Onaceptabel.dierenleed.

(maarn, 2018-02-27)

#1093

Ik teken omdat ik kotsmisselijk word van dit verschrikkelijke wanbeleid

(Leeuwarden, 2018-02-27)

#1094

Ik teken de petitie omdat we niet de natuur kunnen nabootsen. Dit is niet natuurlijk. Dieren sterven een vreselijke dood. Niet omdat de zwakke worden opgegeten door een rivaal. Sluiten de Oostvaardersplassen. En de dieren de vrijheid geven waar ze horen. Dit moet stoppen.

(Heerde, 2018-02-27)

#1098

Onnodig dierenleed hoeft helemaal niet, de populatie in stand houden is goed genoeg.

(Heerenveen, 2018-02-27)

#1099

Omdat het schandalig is dat er niet bijgevoerd wordt...er staan hekken omheen en t voedsel is op voor de dieren!!@ Schande..grote grote schande!!

(Zwolle, 2018-02-27)

#1102

Dit geen natuur is zoals de natuur bedoeld is. Neem een voorbeeld aan de Veluwe en schiet voldoende af om het gebied weer leefbaar te maken voor de resterende dieren. Dat hoefdieren in de winter voldoende vet hebben en niet bijgevoerd hoeven te worden is complete onzin. Moet je eens zien hoe snel ik de dierenbescherming op mijn dak heb als ik mijn paarden een hele winter niet bijvoer (en terecht).

(Uddel, 2018-02-27)

#1104

Walgelijk... geen woorden voor. Schaam mezelf Nederlander te noemen..... er is totaal geen respect voor leven. Of het nu mens of dier is

('s-Gravenhage, 2018-02-27)

#1106

Dit moet stoppen!!! Als het de natuur zn wil is, moeten ze wel de ruimte en mogelijkheid hebben om ergens anders hun voedsel te vinden

(Berlicum, 2018-02-27)

#1107

Er moet nu eindelijk eens iets gaan gebeuren aan al dat dierenleed !
Al dat gepraat en gediscussieer leidt tot niets ! Er is actie nodig, want de dieren lijden onnodig

(Harderwijk, 2018-02-27)

#1110

Dit simpelweg verkeerd is. Deze dieren leven niet vrij. afschieten als preventief middel is niet humaan. Er zijn betere manieren: De Oostvaardersplassen als gewoon natuurgebied, met maar een paar kleine kuddes. Gesteriliseerd, in elk geval een aantal. De rest op een andere manier onderbrengen, in elk geval z.s.m. steriliseren, zodat de kuddes zich niet meer kunnen uitbreiden. En ze per direct bijvoeren!!! Dit is geen (gezond) beleid!!!!!

(Poortugaal, 2018-02-27)

#1111

Omdat ik het niet normaal vind zo als hun met hun dieren omgaan. Als dit een boer was geweest waren alle dieren al lang in beslag genomen.

(Drunen, 2018-02-27)

#1116

Dit is dierenmishandeling. Haal de hekken weg zodat de dieren op zoek kunnen naar voedsel of laat staan en gef voer!!!

(Apeldoorn, 2018-02-27)

#1119

Dit dit niet langer zo door kan gaan

(Landsmeer , 2018-02-27)

#1120

Abnormaal jullie beleid schandalig

(Amsterdam, 2018-02-27)

#1122

Ik het bizar vind hoe het gaat daar!! Dit moet niet mogen!!!

(Diepenveen, 2018-02-27)

#1127

Ik teken omdat ik tegen verwaarlozing en mishandeling van dieren ben. De toestand in de Oostvaardersplassen is schrijnend. Nederland moet zich doodschamen dat dit jaar na jaar blijft duren. De Oostvaardersplassen is niet geschikt voor een dergelijk grote populatie van dieren!

(Ingen, 2018-02-27)

#1128

Ik teken omdat ikzelf ook dieren heb, die achter gaas leven. Ik verzorg ze iedere dag, omdat het mijn taak is als ik ze zelf opsluit!

(Maasbracht, 2018-02-27)

#1130

Ik dit niet vind kunnen en er snel actief gevoerd moet worden!

(Didam, 2018-02-27)

#1132

Dit kan zo niet langer !
Het is geen natuurgebied, want er staan hekken om.

(Groningen , 2018-02-27)

#1137

Als veganist ben ik tegen alle vormen van dierenleed.

(Voorst, 2018-02-27)

#1138

Dit maar eens afgelopen moet zijn! Voor eens en altijd! Dieren die achter een omheining zitten horen verzorgt te worden, dit is geen natuur!

(Mierlo, 2018-02-27)

#1141

Natuurgebieden hebben geen hekken.

(Born, 2018-02-27)

#1142

Ik vind dit echt compleet onbegrijpelijk! Wie zijn wij om te beslissen om deze dieren op te sluiten op een gebied, er een omheining omheen te zetten, en ze dan maar te laten verhongeren!?!?!?!?! Dit kan toch niet ?!?!?! Zijn wij nou beschaafd!?!?! Dieren doen zo iets niet, nee, alleen wij "beschaafde" mensen kunnen zoiets bedenken ! En waarom uberhaupt?

(Drunen, 2018-02-27)

#1143

Ik teken omdat ik gruw van dierenmishandeling en daar is de overheid nu mee bezig. Ze vergeten wilde dieren kunnen op zoek naar eten in andere gebieden. Deze dieren kunnen nergens anders heen. Ze horen gevoerd te worden!

(Amsterdam, 2018-02-27)

#1144

Dit is geen wilde natuur, deze dieren zijn hier geplaatst en horen dus ook inieder geval een basis verzorging krijgen. Dit ius inhumaan!

(Amsterdam, 2018-02-27)

#1145

Is toch duidelijk of niet!!!

(Doetinchem, 2018-02-27)

#1147

Ik dit onnodig dierenleed vind. Doe er wat aan, vergroot het gebied nou eindelijk eens, steriliseer, iets!

(Elsloo Fr, 2018-02-27)

#1150

Er in Nederland altijd veel commentaar is, door bv PvdD, op de boeren die goed voor hun dieren zorgen en alles er voor over hebben! Boeren die dag en nacht klaar staan voor hun dieren. Maar Over dit leed van de dieren wordt weinig gesproken en toegestaan, onbegrijpelijk!

(Wwijk, 2018-02-27)

#1151

Dit is toch van godlos
Wat er gebeurt !

(Zwanenburg, 2018-02-27)

#1153

Dit is dierenmishandeling en moet meteen gestopt worden!

(Den Haag, 2018-02-27)

#1155

Dierenleed is niet meer van deze tijd. Er kan wat aan gedaan worden, er zijn zelfs meerdere oplossingen te bedenken. Zodra er sprake is van menselijke invloed, wat in dit geval zo is, dan moet er op een humane manier worden omgegaan met dit soort situaties. Waar nu voor gekozen is, is alles behalve humaan en daar ben ik het niet mee eens!

(Ede, 2018-02-27)

#1157

Dieren moeten goed kunnen eten

(Lienden, 2018-02-27)

#1158

Er is echt al genoeg dierenleed op de wereld.

(Eindhoven, 2018-02-27)

#1161

Ik van mening ben dat hier extreem dierenleed is.

(Jistrum, 2018-02-27)

#1165

Niet normaal voor woorden is, dat dit gebeurt.

(Arboleas, 2018-02-27)

#1166

Dit moet stoppen!!!

(Westzaan, 2018-02-27)

#1168

Wanneer het leefgebied voor ‘wilde’ dieren is afgebakend door hekken beperk je hun kansen op overleven en vind ik dat deze dieren bijgevoerd moeten worden.

(Almere, 2018-02-27)

#1173

Deze waanzin moet stoppen. Walgelijke vertoning van sbs

(Deventer , 2018-02-27)

#1177

Ik teken omdat dit onacceptabel is.
Wrede dieren mishandeling.
Deze dieren moeten per direct worden bijgevoerd of de hekken moeten weg

(Zaandam , 2018-02-27)

#1178

Het dierenleed moet stoppen!!

(Stene , 2018-02-27)

#1179

ik het vreselijk vindt dat men zo met beesten omgaat!!!!

(zuidland, 2018-02-27)

#1180

Deze dieren kansloos zijn omdat ze in een afgesloten gebied lopen en sterven een afschuwelijke onnodig wrede hongerdood !!!

(Laren, 2018-02-27)

#1181

Je verstoppen achter een natuurlijk proces is absurd als je dieren vasthoudt binnen een omheining. De dieren hebben geen uitwijkmogelijkheden en moeten verzorgd worden als voedsel ontbreekt. Een beperking van het aantal dieren zal zich opdringen, maar ze bejagen en afschieten onder de ogen van hun soortgenoten vind ik niet kunnen.

(Mol, 2018-02-27)

#1183

Ik mij niet kan voorstellen dat als de dieren doodgaan van de honger, dit humaan en normaal is !!! Ik hoop dat deze mensen wel! te eten hebben.

(Ridderkerk, 2018-02-27)

#1184

Het laten verhongeren van mensen of dieren is niet van deze tijd. Zeker niet in een land als Nederland.

(arnhem, 2018-02-27)

#1185

Omdat het absurd is dat dieren binnen een omheining een hongerdood moeten sterven omdat dit ‘natuurlijk’ zou moeten zijn, en er niets gedaan wordt aan geboorte beperking zodat er dus onnodig dieren moeten sterven op deze manier. Zullen we alle leden van de 2e kamer een week opsluiten in de 2e kamer met 1 pakje koekjes en zonder schaamte zeggen dat dit ‘natuurlijk’ is?!?!?!

(Soest, 2018-02-27)

#1190

Het schande is!!! Respect voor al t leven op aarde!

(Zaandam, 2018-02-27)

#1191

De overheden die andere mensen terecht aanpakken omdat ze hun dieren niet goed verzorgen maken zichzelf schuldig aan dezelfde praktijken. Alleen schuilend achter de zogenaamde noemer van "natuur". Werkelijk misselijkmakend.

(Grave, 2018-02-27)

#1192

Ik teken omdat het verhongeren van dieren gemakkelijk te voorkomen is door op vrijwel pijnloze en snelle en efficiente wijze deze dieren af te maken. Hongeren is afschuwelijk en niet nodig.

(Luxembourg, 2018-02-27)

#1194

Dierenleed is niet van deze tijd en zeer ongepast !

(Winterswijk, 2018-02-27)

#1196

Dieren gehouden achter hekken mag je niet laten verhongeren!!!!!

(Delft, 2018-02-27)

#1199

Ik vind dat als je dieren in een omheining plaatst je ervoor moet zorgen. En niet moet toezien hoe de dieren leidend aan hun einde komen. Ik begrijp het stukje natuur in Nederland een mooi iets is. De mens heeft dit gecreëerd, Maar als het niet werkt???? Moet je als mens dan toezien hoe het oo deze manier op zijn einde komt? Ik denk dat dat op een humanere manier kan!!

(Sassenheim, 2018-02-27)