Aanpassing Wet Innovatie Kwaliteit Kinderopvang

Opmerkingen

#810

Dit is te gek,kinderen gaan voor alles het zou beter zijn als de mensen die dit willen eerst de praktijk zien,een kind is geen robot en zit geen knop aan .

(Opheusden, 2018-01-11)

#817

Ik het helemaal zat ben dat er in Den Haag achter een bureau onzinnige regeltjes worden verzonnen die (bijna) niets toevoegen maar de werkdruk ongelooflijk hoog maken voor alle lagen binnen de kinderopvang! Ik ben het zeker zat. Laten ze eerder regels afschaffen waardoor we weer tijd aan de kinderen zelf kunnen besteden: Dat werkt pas kwaliteit verhogend!

(Rotterdam, 2018-01-11)

#823

Ik vind het heel erg dat wij, kleinere organisatie (4 dagopvanggroepen en 2 bsogroepen), onze eigenheid niet meer kunnen blijven behouden zo. Willen we aan alle eisen voldoen dan zullen wij keuzes moeten gaan maken waar wij nu nog in afwijken t.o.v. grotere organisaties. Gevoelsmatig verliezen we hierdoor kwaliteit en dat zou ik heel erg zonde vinden. Een ouder zou moeten kunnen blijven kiezen voor een organisatie die bij hen past en zou uit diversiteit moeten kunnen kiezen. Ik ben bang dat we naar allemaal dezelfde opvangsituaties gaan waar centraal staat hoe het financieel haalbaar blijft en de keuzes niet meer vanuit de kinderen kunnen gemaakt worden. Daarbij vind ik de vergrootte werkdruk voor de PM-ers ook zorgwekkend. Langere dagen, korter pauze, meer taken, extra druk om als vast gezicht altijd aanwezig te moeten zijn...in mijn beleving gaan we er in kwaliteit er zo niet echt op vooruit...

(St. Maartensbrug, 2018-01-11)

#828

Ik teken omdat we kwaliteit willen behouden en verbeteren in de kinderopvang in Nederland!

(Willemstad, 2018-01-11)

#831

IKK wet , 3 volwassenen op de babygroep is geen kwaliteit. Opvang wordt te duur als er minder baby's geplaatst kunnen worden.
Het is een stres verhogende wet omdat het niet realiseerbaar is. In deze tijd met een enorm personeelsgebrek is het een schijnkwaliteit en geen realiteit.
Laten we geld in groen stoppen en salarisverhoging en subsidieplaatsen en activiteiten voor kinderen van 0-18.

(Heemstede, 2018-01-11)

#832

Ik teken omdat mijn vriendin een goed draaiend kinderdagverblijf heeft, met 3 groepen en 8 man personeel. Ze zijn 3 jr geleden gestart met als doel een KDV te openen die echt aandacht heeft voor de kinderen, maar door alle regels wordt het voor hun steeds lastiger.

(Wierden, 2018-01-11)

#836

Als kleine zelfstandige met een kinderdagverblijf van 2 groepen ( 6 baby's en 13 peuters) dezelde problemen voorziet

(Groningen, 2018-01-11)

#840

Ik teken omdat ik 21 jaar met hart en ziel in de kinderopvang gewerkt heb.
En vond en vind dat regels, protocollen en wetten goed zij , maar dat de kinderopvang inmiddels kapot-geregeld wordt van bovenaf.
Dat is zoooo jammer en onnodig. De opváng wordt er niet beter van en de kinderen en hun ouders ook niet meer.

(Weert, 2018-01-11)

#843

Ik het eens ben met deze punten. De wet IKK is voor (kleine) ondernemers in de kinderopvang niet haalbaar.

(Vlissingen, 2018-01-12)

#851

Werken in de kinderopvang doe je met passie. Geef dat vertrouwen. Door al deze regels wordt de werkdruk flink verhoogd. Kom eens een keer een paar dagen meedraaien en bepaal dan wat nodig is. Alle tijd die gaat zitten in dossiers, coaching enz wordt er niet met de kinderen geknuffeld en gespeeld.

(Lekkerkerk, 2018-01-12)

#852

Kleine kdv het dan niet meer redden!!!! Hopelijk zien jullie in dat dit niet kan!!!

(Helden, 2018-01-12)

#857

ook ik ben een kleine organisatie, ik werk 4 dagen op de groep daarnaast doe ik de administratie, de ouders zijn zeer te vrede met wat wij leveren , waarom dan steeds meer papieren romslomp, en ieder jaar weer iets anders verzinnen en aanpassen als het op papier maar klopt, volgens mij hebben wij een praktijk vak. het gaat om de kinderen dat zijn de klanten.

(sambeek, 2018-01-12)

#858

Mede eigenaar van kleinschalige flexibele kinderopvang en ik ben het hier helemaal mee eens! Al die regels maken de kinderopvang kapot! Het is niet meer werkbaar en ben je net gewend aan de nieuwe wetgeving veranderen ze het weer!!!

(Nijmegen, 2018-01-12)

#859

Ik ben zelf mede eigenaar van kleinschalige flexibele kinderopvang. Wij PM-ers hebben er bewust voor gekozen om met kinderen te werken. Het worden nu kantoor banen dit komt de kinderen niet ten goeden

(Beuningen, 2018-01-12)

#861

Wanneer wordt er eens geluisterd naar mensen uit het werkveld.
Er zijn zoveel regels te bedenken die beter uitvoerbaar, goed voor de kinderen en werkbaar voor de pedagogisch medewerkers zijn.
Wat er nu bedacht is levert alleen maar stress op.

(Grevenbicht , 2018-01-12)

#868

Ik het Helemaal eens ben met de petitie!

(Rotterdam, 2018-01-12)

#869

Ik teken omdat de werkdruk steeds hoger wordt en de kinderen daar de dupe van zijn. En ik hou van mijn werk en wil de kinderen elke dag een leuke dag bezorgen

(Den haag, 2018-01-12)

#881

Wet IKK is ondoenlijk!!!!

(Helmond, 2018-01-12)

#886

Deze stappen gaan niet bijdragen tot een beter pedagogisch klimaat.

(Bergschenhoek, 2018-01-12)

#887

Ik ben het met veel van de hierboven genoemde punten eens.

(Apeldoorn, 2018-01-12)

#888

Het niet haalbaar is in de praktijk!

(Middelburg, 2018-01-12)

#890

Wij hebben eind 2017 een bezwaar ingediend bij de gemeente Woerden. Omdat de verlaging het vaste gezichtenbeleid bij baby's het onmogelijk maakt om medewerkers vakantie, ouderschapsverlof e.d. toe te kennen. Dit is een regel die zijn doel voorbij schiet. Hierdoor zullen in de toekomst medewerkers een nog zwaardere werkdruk ervaren met alle gevolgen van dien. Wel zijn wij het eens met het bijstellen van de BKR. Dit geeft medewerkers meer tijd om baby's de zorg te geven die ze nodig hebben. Wij zijn intern een procedure met COC gestart om dit juist te vervroegen. De extra kosten dat dit met zich mee brengt berekenen wij door aan de klant en hopen dat de overheid het rapport van bureau Buitenhek meeneemt in het vaststellen van de maximale vergoeding.

Met vriendelijke groeten,

Antoinet Velner
Kinderopvang Woerden

(Woerden, 2018-01-12)

#892

Het is zo waar wat hier staat alle regelgeving gaat zo ver dat het niet meer mogelijk is om vakantie toe te zeggen omdat je met de vaste gezichten zit. De kinderopvang onbetaalbaar word doordat het allemaal door berekend moet worden. Je niet de tijd in de kinderen kan steken maar je weer in beleid moet duiken. En dan nog maar te zedigen over 2019

(Groningen, 2018-01-12)

#894

De kinderopvang betaalbaar moet blijven voor een ieder!

(Opheusden, 2018-01-12)

#895

Ik ook houder ben van een kleine organisatie en me aansluit bij de genoemde bezwaren tegen nieuwe regels in de wet IKK.

(Chaam, 2018-01-12)

#898

Ontzettend goed verwoord! Wij lopen uiteraard tegen hetzelfde aan. Erg blij met deze petitie!

(Emmen, 2018-01-12)

#899

Ik als bemiddelingsbureau doodziek wordt van alle regeltjes.

(Alphen aan den Rijn, 2018-01-12)

#902

Er met mensen gewerkt wordt en niet met robots

(Soest, 2018-01-12)

#905

Wij ook vinden dat er veel te veel regels zijn die de kinderopvang niet ten goede komt.

(Zeist, 2018-01-12)

#906

Het werk als Pm-er leuk moet blijven. Ik doe dit met liefde en heel veel plezier maar wanneer de regels te gek worden is er geen tijd meer voor plezier met de kinderen en ben je alleen maar bezig met de moetjes.

(Tilburg , 2018-01-12)

#909

Ik teken omdat ik als houder van een kleinschalig kindercentrum volledig achter deze petitie sta!

(St. Willebrord, 2018-01-12)

#910

Mijn zus in een kinderopvang werkt en hier baat bij heeft!

(Baarn, 2018-01-12)

#911

Ik teken dit omdat ik het met deze petitie eens ben

(Prinsenbeek, 2018-01-12)

#914

Mijn kind op school ook al gemonitord word en ik wik dat ze op een buitenschoolse opvang bezig zijn met het 'bezig houden' van mijn/de kind/kinderen i.pv. dat er per kind een mentor moet zijn en er documenten moeten worden opgesteld (wat ze op school ook doen) Dit verhoogt voor de medewerkers de werkdruk en voorhoogt in mijn ogen niet de kwaliteit van het werk, integendeel!!

(Vlissingen , 2018-01-12)

#915

Ik teken omdat ik als kleine ondernemer sta voor kwaliteit en dagekijks bezig ben om de opvang voor de kinderen optimaal te realiseren. Althans dat probeer ik. Ik zit door alle nieuwe regels te schrijven en toe te passen en bij te houden meer tijd op kantoor dan dat ik op de groep zou willen sturen. Laat mij mijn vak uit oefenen en vertrouw ons! Wij hebben een wachtlijst tot 2020 zou dat komen omdat wij zomaar wat doen?? GGD is welkom fijn om met ze te sparren wat beter kan,. Daar geloof ik in samen sterk!!

(Hoevelaken, 2018-01-12)

#918

Ook wij zijn een kleinschalig (agrarisch en groen) kinderdagverblijf en kijken goed naar het welbevinden en de interesses van onze kinderen, waarvan wij uit willen gaan. De nieuwe regelgeving zal dit niet altijd mogelijk maken. De samenwerking met de inspecteur GGD verloopt altijd prima, samen kijken wij naar het goed, beter, best, uitzetten van onze zorg. Een aantal maatregelen IKK hebben wij al jaren geleden ingevoerd en zien hiervan de echte noodzaak, innoveren blijft belangrijk maar de, door Inge genoemde maatregelen, zouden echt nog een keer onder de loep gehouden moeten worden. Vorig jaar heb ik Jesse Klaver uitgenodigd een bezoek af te leggen aan ons groen/agrarisch kinderdagverblijf, waar ik geen reactie op heb gehad. Wat zou het fijn zijn wanneer er notitie genomen zou worden van de praktijk door Den Haag.

(Ottersum, 2018-01-12)

#919

Om dat ik het belangrijk vindt

(Wormer, 2018-01-12)

#921

Zoals boven staand is beschreven. Niet haalbaar en zeker niet kwaliteit verbeterend

(Bergschenhoek, 2018-01-12)

#925

Ik ben zelf pm'er en ik kan dit 100% beamen

(Rotterdam, 2018-01-12)

#926

Ik werk in de ko dagopvang op een baby groep als dit zo door gaat gaan mijn collega's en ik er aan onderdoor terwijl wij zo genieten van onze kinderen

(Wageningen, 2018-01-12)

#928

Deze eat buiten alle proporties vind

(Heyningen , 2018-01-12)

#929

Ik teken deze petitie omdat ik zelf op een bso werk. En ik ben met heel veel dingen eens in deze wet, maar ook met sommige niet en de punten die hier boven staan vind ik goed geformuleerd en ben het daar ook mee eens.

(Ellewoutsdijk, 2018-01-12)

#933

Ik teken omdat ik mij grote zorgen maak om het voortbestaan van mijn prachtige bedrijf, kleinschalige kinderopvang Tamboerijn.

(Utrecht, 2018-01-12)

#939

Ik het helemaal hier mee eens ben!

(Heerlen, 2018-01-12)

#941

Ikzelf werkzaam ben als Pm-er. Alles wat hier zoal is bedacht komt niet voort uit ervaringen op de werkvloer, maar van iemand die wat bedenkt. Deze persoon ‘vergeet’ dat praktijk en theorie een te groot verschil is!!

(Enter, 2018-01-12)

#942

Ik als pedagogisch medewerker en beleidsmedewerker in de eerste 2 weken al heb gemerkt dat vooral de eerste punten uit de petitie al niet haalbaar zijn. Ik heb het mooi uitgeschreven op papier, maar op de groep is het onmogelijk. De BKR zal veel kosten met zich mee brengen of minder kinderen opvangen met zich mee brengen. Dat betekent dat de voortgang van onze kinderopvang op het spel staat, samen met de banen van onze medewerkers. De pedagogisch coach en beleidsmedewerker is op zich een goede zaak. Maar inderdaad de tijd kan je nog beter besteden aan de kinderen en veel medewerkers die deze taak op zich hebben genomen in hun kinderopvang moeten worden bijgeschoold of vervangen worden. Groetjes Suzan

(Bedum, 2018-01-12)

#943

Ik zelf werkzaam ben ik de kinderopvang. Wij ervaren het precies zoals in deze petitie beschreven. Het kind staat niet meer centraal maar de regels voeren de boventoon. Zo mag het niet zijn! De kinderen gaan voor

(Soest , 2018-01-12)

#950

Door deze regels ik mijn baan dus kwijt ben geraakt. Ik ben mbo opgeleid en krijg dus nu te horen dat ik te laag ben opgeleid.

(Tilburg , 2018-01-12)

#952

Ik voor kwaliteitsverbetering ben maar deze regels vergaande consequenties hebben op financieel gebied. Dan moet er ergens anders weer bezuinigd worden en dat kan dan weer ten koste gaan van de kwaliteit. Ik ben als kleine ondernemer (3 locaties) zo blij dat de crisis voorbij is, dat we het overleefd hebben en dat er weer een beetje ademruimte is. De nieuwe regels (vooral de BKR die ingaat in 2019) zijn een strop voor de kinderopvang en ik begrijp het echt niet. 1 pm-er op 4 baby's gaat bij ons echt goed.
En het is inderdaad zo dat de steeds veranderende wetgeving ervoor zorgt dat je weer zoveel nieuw beleid moet schrijven/aanpassen, dat je zelfs moet verbouwen om ruimtes opnieuw geschikt te maken en meer personeel moet aantrekken om aan alles te kunnen voldoen.
Ik ben het wel eens met de pedagogische coaching. Ik geloof dat dat echt wat brengt op de groep.

Met vriendelijke groet,
Anna Rademakers

(Rotterdam, 2018-01-12)

#954

Wij staan voor uitstekende kwaliteit in de kinderopvang! Echter zijn wij tegen de betuttelende zeer kostbare regeltjes die geen kwaliteit toevoegen. Er is bijna geen ruimte meer voor eigen inbreng/identiteit als kindercentrum in wat goede kinderopvang is. De juiste controle op de centrums is goed, het keurslijf van regels minder, geef de opvang én kinderen weer de ruimte!

(Houten, 2018-01-12)

#959

Er vertrouwd moet worden op de expertise van leidsters. De kinderen prioriteit zijn. De leidsters alle tijd moeten hebben voor het verzorgen en begeleiden van de kinderen en niet bezig moeten zijn met allerhande regeltjes en lijstjes.

(Rotterdam, 2018-01-12)

#960

Ik werk zelf in de kinderopvang en merk dat het heel lastig is om je aan alle regels te houden.

(Tilburg , 2018-01-12)

#962

Het is een utopische gedachte die doorslaat richting dictatorschap binnen de sociale maatschappelijke sector. Regelgeving is goed echter gezond verstand nog beter!

(Edam, 2018-01-12)

#963

Ik ben het eens met bovenstaand bericht!

(Groningen, 2018-01-12)

#964

Omdat ik zelf ook een kleinschalige Kinderopvang heb. En deze wet ons geld gaat kosten plus de reden waarom ik het ooit ben begonnen namelijk zorgen voor kinderen,de kinderen een fijne tijd geven als ouders aan het werk zijn. En dit komt nu te vervallen zo langzamerhand.

(Klazienaveen, 2018-01-12)

#965

Omdat ik het eens ben met deze brief! Teveel regelgeving maakt dat wij in Nederland ons gezonde verstand niet mogen gebruiken. En dat is heel fout!

(Bovenkarspel, 2018-01-12)

#966

Ik teken omdat ik het er helemaal mee eens ben. Regels en wetten om de kwaliteit te verbeteren, maar het gaat er alleen maar slechter op worden.
Het lijkt alsof er vergeten wordt dat er echte professionals op de groepen staan die heel goed weten wat ze doen!!!

(Eindhoven , 2018-01-12)

#970

Ik teken omdat ik nu al drie maanden alleen maar bezig ben om aan alle regels te voldoen. Terwijl ik eigenlijk op de groep wil staan en er wil zijn voor de kinderen.

(HARREVELD, 2018-01-12)

#971

Ik dezelfde mening deel als Inge van Mondfrans

(Dordrecht, 2018-01-12)

#972

Ik teken omdat we alleen maar bezig zijn met administratieve teken en regelgeving waardoor we steeds minder tijd met en aan de kinderen kunnen besteden

(Schoonebeek, 2018-01-12)

#977

Ik ben het voor de volle 100% eens met Inge van Mondfrans en ik vind het werkelijk "het werkelijk van den dolle" dat de Branche Organisaties de wet IKK hebben "goedgekeurd" en absoluut NIET de belangen van de kinderopvang, de werkgevers en werknemers, de ouders en vooral van de op te vangen kinderen behartigt. Zelfs nu na alle initiatieven en "vragen om aanpassing" uit de kinderopvang nog niet!

(Apeldoorn, 2018-01-12)

#982

Inderdaad teveel volwassenen op een groep met de (nog in te voeren) nieuwe BKR-regeling. En met de twee vaste gezichten regeling? hoe moet je met een vast team van, meestal parttimers, hieraan voldoen als je volle groepen hebt en dus drie juffen per dag nodig hebt? En de drie uurregel: hoe wij ook puzzelen; we krijgen het niet rond om de juffen fatsoenlijk pauze te geven en te voldoen aan de regeling.

(Terneuzen, 2018-01-12)

#983

Omdst er verschillende criteria niet alleen financieel, maar ook qua uitvoering geen haalbare kaart is.
Verschillende criteria voldeden we al een hele poos aan ivm hkz.
Maar veel andere pinten zijn juist kwaliteitsverlagend in de praktijk.

(Hulten, 2018-01-12)

#985

Wat jullie vragen bijna onhaalbaar is en het mijn werk er niet leuker op maakt ...

(Bedum , 2018-01-12)

#987

ik ben eigenaar met 1 kinderopvanglocatie al 17 jaar en doe dit met liefde en veel ervaring.
De regels zijn voor ons ook niet allemaal te halen dus een aanpassing zou beter zijn.

(Arnhem, 2018-01-12)

#990

Ik teken omdat we als kleinere organisaties ook graag bestaansrecht willen houden.

(Oud-Beijerland, 2018-01-12)

#992

Het werk er in de kinderopvang zo niet makkelijker/leuker op word

(Franeker, 2018-01-12)

#993

Ik vind dat het om de kinderen draait en niet het papierwerk en de stress die bij de nieuwe regels komt kijken.

(Drachten , 2018-01-12)

#996

Ik het eens ben met de stelling. Ik ben vof houder en kruip net uit ede crisis. Als kleinschalig kdv wordt ook deze wet eenzijdig toegepast

(Amsterdam , 2018-01-12)

#999

Ik voor kwaliteit ben maar ook vind dat ze en punt hebben.

(Makkum, 2018-01-12)