SAVE BELGIUM (dutch)

Hallo, ik heb een oplossing voor de politieke impasse welke we vandaag  8 juli 2011 meemaken in België; Het probleem is niet Mijnheer De Wever noch Mijnheer Di Rupo. Het probleem is HET SYSTEEM. Politiekers denken uitsluitend in het belang van hun carrière en hun electorale resultaten. Daarbij komt dat het federalisme GEEN ENKEL voordeel biedt aan de burger. Integendeel wat we vroeger één maal betaalden, betalen we nu minstens 4 of 5 maal aan de lokale overheden. Komt nog erbij dat elke overheid haar locale wetten maakt. En er is GEEN ENKEL voordeel voor de burger. Daarom is deze petitie een oproep om een nieuwe partij op te richten; ons programma is zeer eenvoudig. 1) we schaffen het federalisme af en 2) we voeren nadien de directe democratie in door middel van het referendum.

Onze partij heet CARPE DIEM & REFERENDUM (pluk de dag & elke burger neemt deel aan het politieke gebeuren) Wij gaan voor een billijke samenleving en het eigen beheer van onze samenleving; het zijn tenslotte onze eigen centen!

Heeft u vragen? wel het antwoord is steeds hetzelfde; het zal per referendum beslist worden. Als we voldoende handtekeningen binnenhalen kunnen we deelnemen aan de volgende verkiezingen. De politiekers hebben de macht ontnomen aan de kerk en de Koning om ze naar zich toe te trekken; waarop wachten we om nu de macht aan de politiekers te ontnemen?

gelieve enkel deel te nemen indien u in België woont of Belg bent