red de wolven

Nou ... als je het nog niet hebt gehoord, er zijn meer dan 1300 wolven in Idaho en Montana uitgemoord. In Idaho en Montana mogen er nog maar 100 tot 150 wolven zijn. oorspronkelijk zijn er meer dan 1400 wolven, dit wil zeggen dat er al 1300 wolven uitgemoord. Dit is niet meer 'beheer' dit is afslachting. dit was het begin van een 2de wolven uitroeiing. Hier is een video (!niet voor gevoelige kijkers!)   http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N-UwSSNkLb0 .

in zweden zijn er weer 27 wolven gedood, deze waaren binnen een paar uur neergeschoten. Het ministerie noemt het quotum een goed evenwicht tussen het behoud van het bestand en de jacht. Ik noem het aflachting!

Waarom we wolven nodig hebben is:

*Het aantal elanden zal enorm stijgen. Hierdoor zal het voedsel schaarser en schaarser worden en zullen er vele ziektes uitbreken

*door het stijgen van de elanden zullen er vele andere dieren uitsterven zoals: bevers en zangvogels

*het is goed voor het toerisme want vele mensen komen graag kijken naar wolven

de wolven moorden gebeuren ook nog in vele andere landen, zoals in belgie, hier werd de laatste wolf in 1898 nabij Virton neergeschoten. Nu is er in belgie terug 1 wolf aanwezig(deze is terug vertrokken). Dus help mee aan het voortbestaan van de wolven.

en dit terwijl wolven zo mooie dieren zijn; kijk maar even op de volgende link: http://www.youtube.com/watch?v=nKJRKgTBAPQOp fac

alvast bedankt