Oliebollenkraam WEERT naar 30 jaar afgeserveerd HELP ONS

HELP ONS, ONS BEDRIJF VOORT TE ZETTEN OP DE STATIONSPLEIN IN WEERT. EN DE GEMEENTE TE LATEN IN ZIEN DAT ZE NU EEN VERKEERD BELEID VOEREN.

Oliebollenbakker Erik Verwijk uit Weert dreigt na dertig jaar te moeten stoppen met zijn gebakkraam.

Hoogste bieder
De gemeente voerde vorig jaar een nieuw standplaatsenbeleid in. De gemeente kent vier vaste seizoensplaatsen waar in de wintermaanden continu gebakken en verkocht mag worden. Vanaf dit jaar worden die plaatsen aan de hoogste inschrijver gegund in plaats van aan degene die het jaar ervoor ook de vergunning had.

Spelletje
Verwijk gaat in ieder geval niet onnodig de portemonnee trekken. "Ik heb in ieder geval besloten niet aan het spelletje mee te doen", zegt hij. "Ik schrijf in maart in voor het bedrag waarvoor ik hier nu ook sta, maar ik weet nu al dat ik mijn plek dan kwijt ben. Ik kan wel meer bieden, maar je moet het ook maar weer terug zien te verdienen."

Des duivels
"Al dertig jaar sta ik met mijn kraam in Weert", verzucht de oliebollenbakker. "Ruim twintig jaar op de Wilhelminasingel, maar na klachten van flatbewoners moest ik verkassen. Op de Markt in Weert werd er ook weer geklaagd, waarna ik bij de gemeente opperde om op het Stationsplein te gaan staan. Elke keer heb ik gedaan wat de gemeente van me vroeg, elke keer opnieuw een klantenkring opgebouwd en nu word ik op zo’n manier afgeserveerd. Het zit me hoog."

FB_IMG_1485509214401.jpg