Muziektent in het plantsoen voor het St. Pietershof

muziek5_bewerkt-1.jpg“Hoe mooi zou het zijn”

Mijn naam is Co van Dijk, wonend en werkend Bij KAAR op de Gedempte Turfhaven in het centrum van Hoorn.

Op het Dal, in het plantsoen voor het St Pietershof, zie ik een mooie authentieke muziektent staan. Een muziektent welke past in het straatbeeld van oud Hoorn.  Bestemd voor de muziekcultuur die Hoorn rijk is en een muzikale verrassing is voor het winkelend publiek en bezoeker aan onze mooie stad.

Het idee

De muziektent staat dan in het plantsoen aan van het Dal met daarin enkele bankjes voor diegene die willen genieten van de muziek.

Enkel bij een uitvoering is het plantsoen toegankelijk en welke ook weer na afloop gesloten wordt.

Het historische hek om het plantsoen blijft zoals hij is en is tevens een goede bescherming van plantsoen en muziektent.

Voor de Hoornse muziekcultuur

Een muziektent die beheerd moet gaan worden door een nieuwe vereniging met een bestuur uit de Hoornse muziekcultuur.

Dit bestuur zorgt voor een jaaragenda, zodat er een programma komt voor de koopzondagen, feestdagen en/of andere bijzondere gelegenheden waar een orkest, koor of leerlingen de bezoekers van Hoorn centrum ’overdag’ verrassen met muzikale klanken.

“Een prachtige wisselwerking van muziek en publiek”

Laten we het samen realiseren

Het Dal ligt in het winkelrondje van Hoorn, welke alleen nog hierdoor leuker en verrassender wordt voor het winkelend publiek en bezoeker aan onze mooie stad. En als het s’avonds donker is, wordt de muziektent prachtig in led uitgelicht. Op deze manier is het naar mijn mening op verschillende manieren een mooie aanwinst voor Hoorn.

Doe mee en teken de petitie op Petities.com

'Muziektent in het plantsoen voor het St. Pietershof’.

Deze door u ondertekende petitie zal dan worden aangeboden aan het college van B&W en alle fracties van de politieke partijen in Hoorn, om dit initiatief mee te nemen in hun verkiezingsprogramma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen maart 2022

“Dat zou toch mooi zijn”

En wilt u deze petitie verder verspreiden? Wij zijn u heel dankbaar!

Door te ondertekenen, machtig ik Co van Dijk om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.