Mol staat vol

Voor iedere Mollenaar is het al lang duidelijk, alleen het gemeentebestuur ziet het niet: Mol staat vol! De parkeerproblemen lopen sinds de lente van 2015 pas echt uit de hand, nu een hele hoop gratis centrumparkings verdwenen zijn. De door de gemeente aangeprezen randparkings liggen te ver van het centrum, en de betalende centrumparkings trekken ook geen volk (want niemand betaalt graag). Het gevolg is dat de centrumstraten overspoeld worden door bezoekers, en de bewoners er zelf geen plaats meer vinden.

De gemeente wil dit oplossen door een parkeerschijf in te voeren. Dat is dweilen met de kraan open, want met of zonder parkeerschijf: vol is vol. Er komen geen gratis plaatsen bij.

Dit alles heeft zijn impact op het centrum: wanneer mensen hun wagen niet meer makkelijk kwijt kunnen, komen ze niet meer winkelen in Mol. De middenstand zal dit gebrek aan beleid snel voelen. Ook hun personeel kan zich nergens meer parkeren. Wie door de Statiestraat, het Laar en de Graaf de Broquevillestraat loopt, valt meteen de toenemende leegstand op. Kleine handelaars doen de deuren dicht, en de grote ketens vestigen zich aan de invalswegen (zoals de Molderdijk), met verkeerschaos tot gevolg.

Daarom eisen wij van de gemeente deze dingen, in het kader van een weldoordacht en toekomstgericht parkeer- en mobiliteitsbeleid:

1. Aanleg van extra centrumparkings (bv onder het Rond, aan de vroegere Blokker en Vandenborre, ...)
  2. Gratis bewonerskaarten voor de inwoners
  3. Overal in Mol hetzelfde tarief: ofwel gratis kwartiertje en dan betalen, ofwel 2u met de schijf, ofwel 4u met de schijf. Maar overal hetzelfde, zodat bepaalde straten niet alle last te slikken krijgen.
  4. Geen extra shopping aan de invalswegen.

Om deze eisen op tafel te kunnen leggen, hebben we ùw stem nodig. Onderteken deze petitie, opdat Mol ook in de toekomst pittig en attractief mag blijven, en deel deze petitie met vrienden, familie en buren.

Bedankt.

PS: Volg deze actie ook op facebook: http://www.facebook.com/molstaatvol !