Maak het oversteken over de Westelijke randweg nu veilig!

Het oversteken van de Westelijke randweg met de fiets of wandelend is al jaren levensgevaarlijk! Vooral voor kinderen is het dagelijks oversteken vanuit de kinderrijke buurt Westerdel naar het 'centrum' van Broek op Langedijk waar alle voorzieningen aanwezig zijn (zoals scholen, verenigingen, winkelcentra) bijna onmogelijk.

Deze weg is geen randweg maar een SNELWEG!

Auto's rijden te hard. De westelijke randweg is een bijna rechte, lange en vlakke weg wat uitnodigend is voor automobilisten om hard te rijden en dat wordt ook gedaan.

Bij de oversteken staan hoge bomen, hoog gras en door de flauwe bochten is het zicht minimaal. Dit gegeven samen met het te hard rijden maakt dit een levensgevaarlijke oversteek!

Helaas wordt dit niet serieus genomen door de gemeente.

Eerder is er contact geweest met de wethouder en gemeente-ambtenaren van de afdeling mobiliteit. Zonder postief resultaat.

Hierbij bieden wij de volgende oplossingen aan voor de gemeente:

- De Westelijke randweg een 30 km zone maken (weg ligt tussen twee woonwijken!)

- Toevoegen van verkeersdrempels en scherpe bochten

- Voorrang voor voetgangers d.m.v. zebrapad en fietsers d.m.v voorrangsfietspad.

- Aanleg van een loop/fietstunnel of brug

- Stoplichten

- De doorgaande weg, Westelijke randweg omleggen.

Vind u deze weg ook gevaarlijk en wilt u dat er op kort termijn een oplossing wordt gerealiseerd? Onderteken dan deze petitie.

Hartelijk dank!

Ik hoop voldoende ondertekeningen in te zamelen om daarna deze aan de burgemeester te overhandigen. De burgemeester is uiteindelijk eindverantwoordelijk voor de veiligheid in de gemeente

IMG_20210902_1202333.jpgearth2.PNG

Door te ondertekenen, machtig ik Maartje Gootjes om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.