Leefbaar Petegem - Masterplan Mobiliteit

Recent vernamen we via de media dat de spooroverweg in de MOLENSTRAAT definitief gesloten zal worden voor alle verkeer.ALLE weggebruikers worden omgeleid o.a. via een nieuwe verkeerstunnel in de Nachtegaalstraat, op de grens met Machelen. Dit voorstel van Infrabel werd door de meerderheid goedgekeurd tijdens de Gemeenteraad van 24 september 2020, slechts enkele dagen nadat dit terloops via de pers bekend gemaakt was.

• LEEFBAARHEID
Op geen enkel moment werden de buurtbewoners ingelicht over en/of betrokken bij het plan dat een enorme impact zal hebben op ons leven en welzijn.

• MOBILITEIT
Deze beslissing zal het huidige mobiliteitsprobleem in Deinze niet ten goede komen. Wij vragen een onafhankelijke en grondige verkeersstudie voor Petegem-aan-de-Leie die de impact en alle mogelijke alternatieven in kaart brengt.

• VEILIGHEID
Wij zijn bezorgd over de veiligheid van de zwakke weggebruikers en onze kinderen (stappers & trappers). Een omleiding via de N43, de Kortrijksesteenweg is geen optie!

• LOKALE ECONOMIE
Petegem wordt letterlijk in 2 geknipt! Wat zijn de gevolgen voor de lokale handelaars?

Facebookgroep "Leefbaar Petegem - Masterplan Mobiliteit"    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Facebookgroep "Leefbaar Petegem - Masterplan Mobiliteit" toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.