Jongeren Breda

Ben jij het er ook niet mee eens dat de alcoholleeftijd en dus ook de uitgaansleefijd per 1 januari 2014 in één klap van 16 naar 18 jaar gaat? Dat de cafés in en buiten het centrum waar je graag naar toe ging de leeftijd verhogen omdat ze de risico's niet aandurven dat jongeren onder de 18 toch even een drankje meedrinken en dan een onverwachte controle krijgen? Dat risico hoeft er niet te zijn als de gemeente Breda de alcoholleeftijd geleidelijk invoert net zoals in de gemeente Katwijk. Dat wil zeggen dat jongeren die geboren zijn voor 1 januari 1998 geen boete opgelegd krijgen en gewoon de cafes binnenmogen waar ze altijd al in mochten vanaf het moment dat ze 16 waren. Als jij ook vindt dat Breda ook rekening moet houden met ons als jongeren, teken dan deze petitie en met genoeg handtekeningen zullen we naar de gemeenteraad van Breda gaan om voor te stellen nog eens goed na te denken over de beslissing want met deze beslissing zetten ze ons simpelweg buitenspel!

Dus, teken deze petitie en spoor zo veel mogelijk van je vrienden aan het ook te doen als jullie net als wij willen dat ons gezellige avondje uitgaan gewoon door kan gaan en niet per 1 januari moet stoppen!

Mitchel Plugge & Lotte Maas    Neem contact op met de schrijver van de petitie