Interesse COA in KMS terrein Weert

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) wil de Van Horne Kazerne in Weert gaan gebruiken voor de opvang van asielzoekers. Dat heeft het COA kenbaar gemaakt bij het Rijksvastgoed en Ontwikkelbedrijf (RVOB), dat de kazerne moet gaan verkopen of verhuren.

Dat zegt Frank Wassenaar, woordvoerder van het RVOB. „Of er ook daadwerkelijk een asielzoekerscentrum van wordt gemaakt, hangt niet van ons af. Dat is een zaak tussen het COA en de gemeente. Wij verhuren of verkopen enkel het terrein en de gebouwen.”

De Van Horne Kazerne komt eind dit jaar vrij, omdat de militairen naar Ermelo vertrekken.

COA-woordvoerder Jan Willem Anholts bevestigt dat de Weerter kazerne in beeld is voor de opvang van asielzoekers. „Er zijn echter nog geen concrete gesprekken over geweest tussen de gemeente Weert en het COA over de Van Horne Kazerne", aldus Anholts.

Dit kunnen wij, als Nederlander en als dienden of ex-militair niet doorlaten gaan. De KMS is voor elke onder-officier het begin punt geweest van een mooie carriere binnen Defensie en nu wordt dit monument in alle waarschijnlijkheid bevolkt door illegalen. Teken deze petitie als u er net zo over denkt.

Deze zal worden overhandigd aan de Gemeente Weert.