Hoge parkeertarieven bij ziekenhuizen

PETITIE: PARKEERKOSTEN ZIEKENHUIZEN IN NEDERLAND.

De kosten die patiënten, ouders van jonge patiënten en bezoekers bij het verlaten van het parkeerterrein van een ziekenhuis moeten betalen, zijn vaak buitensporig hoog. De patiënt als melkkoe gebruiken via deze parkeertarieven is belachelijk. De parkeertarieven horen kostendekkend te zijn, en zeker niet meer dan dat. Al meer dan acht jaar wordt er door de landelijke overheid, de gemeentelijke overheden, de ziekenhuizen en eigenaren van parkeergarages gediscussieerd over de belachelijke hoge kosten voor parkeren bij de ziekenhuizen. Iedereen is het er namelijk mee eens dat deze kosten vaak veel te hoog zijn. Zoals Minister Schippers eerder stelde; "Ligt deze verantwoordelijkheid en bevoegdheid bij ziekenhuizen en gemeenten, omdat deze partijen de eigenaren van de betreffende parkeergelegenheden zijn." Inmiddels zien wij dat ziekenhuizen en gemeenten dit vertrouwen van Minister Schippers misbruikt hebben, immers de kosten zijn niet gedaald, ze zijn gemiddeld zelfs gestegen!!

“Ons kind is ernstig ziek en we zijn al meer dan 1200 EUR kwijt aan parkeerkosten!” spreekt een moeder uit richting Stichting LIVA.

• De politieke partijen MOETEN dit onderwerp op de agenda zetten met de aankomende gemeenteraadsverkiezingen

• De ziekenhuizen, gemeenten en andere eigenaren van parkeergarages MOETEN nu met goede alternatieven komen, om de huidige en toekomstige patiënten NU te helpen

• Uitrijkaarten/munten in het ziekenhuis aan patienten overhandigen voor parkeergarages in de steden. (wanneer de patient een kind is aan de ouders.)

◘ MEDIA berichtgevening van 2013 tot heden:

Initiatiefnemers:

Stichting Prematurendag & Stichting LIVA

• Stichting LIVA

FB www.facebook.com/stichtingliva

• Stichting Prematurendag

FB www.facebook.com/prematurendag

Mede ondertekenaars ;

• Stichting Kind en Ziekenhuis

• Stichting Een glimlach doet wonderen

• Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen (NVOM)

BOSK: vereniging van mensen met een aangeboren lichamelijke handicap