HELP DE MUSSEN VERDWIJNT!!! LAAT DE MUSSEN NIET VERDWIJNEN!!

Tegen het verkopen van het gehele terrein de Mussenstraat 19-23 aan één biedende partij en daarmee het einde van onze locatie “Mussen” (nr 21-23) in te luiden. En hiermee ons de mogelijkheid te ontnemen de “Mussen” zelf te kopen, met als bestemming een creatieve audio visuele ontwikkelplaats.

Stichting “De Mussen” biedt audiovisueel creatieve talenten een locatie binnen de elektronische en audiovisuele sector. De ‘’Mussen’’ is voor veel bewoners van Hilversum en omstreken heilig en is al twaalf jaar een begrip.

Het terrein aan de Mussenstraat heeft een andere bestemming gekregen. Een creatieve bestemming, waar de “Mussen” zelf goed in past. Echter, door de verkoop aan één partij, komt wat de boeren burgers bezoekers en buitenlui van Hilversum en omstreken herkennen als de “Mussen” nooit meer terug. Het terrein bevat genoeg ruimte buiten het pand de "Mussen" 21-23 om, voor de plannen van Spil Games (een social media bedrijf)!

Te bebouwen grond is ook in de gemeente Hilversum zeer schaars. De “Mussen” zou graag zien dat de gemeente behoedzaam en voorzichtig met deze schaarste omgaat en het terrein voor meerdere opties open te laten en te delen. Ook vragen wij ons af of de gemeente met deze abrupte verkoop het belang van zijn burgers wel dient op de best mogelijke wijze.

De nu dreigende teloorgang van”De Mussen” betekent onherroepelijk het weg vallen van een breed maatschappelijk gedragen platform.
De bijdrage die de bewoners en gebruikers van de “Mussen” leveren aan de gemeente Hilversum houdt hiermee op te bestaan.

Door de mogelijkheid de mussen te kunnen kopen, kunnen wij het eindelijk tip top in orde maken en van alle voorzieningen voorzien.

De gemeente wil hoe dan ook van het terrein af en heeft de verkoop in een week of wat besloten. De enige mogelijkheid voor de bewoners, gebruikers, jullie bezoekers en belangstellende is deze petitie ondertekenen met een duidelijke NEE tegen de verkoop en een volmondig JA voor het behoud van de Mussen!

TEKEN DEZE PETITIE!!! VOOR HET BEHOUD VAN DE MUSSEN!!!

Dank voor uw steun!!

Stichting De Mussen