Gelderland moet nu ook bevrijd worden van Clemens Cornielje

Als burger van Gelderland (en Nederland) zet ik mij graag in voor de versterking van een rechtvaardig en transparant karakter van mijn provincie (en land). Daarom vind ik dat het nu eindelijk eens uit moet zijn met politici/bestuurders (met name van VVD-huize) die hun functie misbruiken om hun in politieke of juridische zin aangeschoten vrindjes zo snel mogelijk na hun déconfiture aan een goed betaald nieuw luizenbaantje te helpen en daarmee de burgers van dit land schofferen.

Een kras voorbeeld van zo’n vrindjeshelper is de huidige Commissaris van de Koning in Gelderland, Clemens Cornielje (VVD), die zijn wegens wanbeleid bij zorgmoloch Meavita veroordeelde partijgenoot Loek Hermans, de kampioen van de lucratieve bijbaantjes, heeft voorgedragen als (waarnemend) burgemeester van de Gelderse stad Zutphen, terwijl deze nog geen twee maanden geleden vanwege zijn rechterlijke veroordeling is afgetreden als VVD-fractievoorzitter in de Eerste Kamer.

Hermans is inmiddels afgetreden na de ophef die over zijn voordracht is ontstaan, een stap die Cornielje meent te moeten betreuren (evenals inmiddels premier Rutte, eveneens VVD, die over Hermans in Buitenhof verklaarde: "We kunnen het ons niet veroorloven iemand met zo'n staat van dienst voor de rest van zijn leven melaats te verklaren"). Nu is het echter de beurt aan Cornielje zelf om op te stappen: die man is niet langer te handhaven in zijn functie. (Met Rutte rekenen we bij de verkiezingen nog wel af).

HELP MEE GELDERLAND (EN NEDERLAND) MINDER CORRUPT TE MAKEN. ONDERTEKEN DEZE PETITIE!