GEEN verbod op de powerbreed.

Als echte dierenliefhebber en met name de powerbreed vind ik het absurd dat er een verbod komt op het fokken en houden van de powerbreed of volgens het kabinet " hoog risico " honden. Onze trouwe viervoeters mogen NIET boeten voor de fouten die de mensheid veroorzaakt.
Een verbod is op geen enkele manier een oplossing, het is beter om de oorzaak zelf aan te pakken, namelijk de onverantwoordelijke eigenaren. Ik ontken niet dat er een stukje genetische aanleg enigszins een rol speelt, maar met discipline en consequent gedrag kan je heel ver komen, en een stabiele hond groot brengen. Overigens wil ik ook vermelden dat de media helaas een hele grote rol speelt hierbij en letterlijk geilt op negatieve aandacht. Er zijn meer golden retrievers die bijten maar die komen zelden op 't nieuws, maar wanneer het gaat om een stafford of pitbull staat het met koeienletters vermeld.
Dit is pure rassen discriminatie en het moet echt stoppen!! Ik als moeder van Dyna wil graag dat deze petitie zoveel mogelijk wordt ondertekend zodat wij onze prachtige honden niet verliezen.

Door te ondertekenen, machtig ik Beritan en Dyna om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.