geen alcohol in het verkeer! en zwaardere straffen voor diegene die toch in de fout gaan.

Nog steeds vallen er onnodig doden in het verkeer, omdat er mensen zijn die denken dat ze met een slok op gewoon nog kunnen rijden.

mensen die al de fout in zijn gegaan en doden of gewonden op hun geweten hebben worden niet hard genoeg aangepakt.

getuige het voorval met een bestuurder die onder invloed van drank en drugs een 17 jarige dood reed. na zijn (te korte) celstraf en tijdens zijn rijontzegging al 9 X betrapt is op rijden zonder rijbewijs en gewoon nog vrij rond loopt/rijd.

of de persoon die dronken en te hard reed, de dood van 2, 18 jarige meisjes veroorzaakte. deze persoon mag gewoon blijven rijden omdat zijn vrouw terminaal zou zijn. de rechterlijke macht vergeet even het bestaan van taxi bedrijven en rekening te houden met de families van de 2 meisjes die levend zijn verbrand in het wrak van hun auto.

zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, dit soort uitwassen horen niet meer voor te komen. genoeg is genoeg.

Deze petitie is gestart met de bedoeling alcohol helemaal uit te bannen in het verkeer. Geen verschillende toegestane promillages voor ervaren en beginnende bestuurders, maar 0,0 promille voor iedereen die een motorvoertuig bestuurd.

ook moeten er veel zwaardere  (cel) straffen staan op het rijden onder invloed, het veroorzaken van een ongeluk onder invloed, het rijden tijdens een rijontzegging, het onder invloed rijden tijdens een rijontzegging, en het in bruikleen geven (uitlenen) van een motorvoertuig aan iemand met een rijontzegging. en bij herhaling van dergelijke feiten moeten zeer zware straffen opgelegd worden, inclusief het vernietigen van voertuigen, of deze nu wel of niet op naam van de beschonken bestuurder staat. taakstraffen voor deze misdrijven moeten helemaal uit den boze zijn.

de rechters kunnen de wet alleen toepassen zoals deze nu is. om rechters te dwingen zwaardere straffen te geven is een wetswijziging nodig. en daarvoor moeten de heren en dames in denhaag wakker geschud worden. dat kan middels deze petitie.