Fysieke tentamens op de HAN

Corona slaat weer om zich heen in Nederland. Desondanks de enorme stijging in het aantal besmettingen kiest de Nederlandse overheid ervoor om scholen open te houden. Wij, studenten van de HAN, vinden dat ondanks dat de overheid dit adviseert een hoge onderwijsinstelling zelf de verantwoordelijkheid moet nemen. Het is duidelijk dat de Nederlandse overheid niet regeert maar reageert op Corona.    We willen geen risico lopen, de kans op Corona en 10 dagen quarantaine als beloning voor het schriftelijk maken van een tentamen is niet waar we op zitten te wachten.

We beseffen de gevolgen van het schrappen van de tentamens zelf ook. Geen tentamens betekent dat het opgeschoven word naar de toekomst, waardoor de druk stijgt en er een kans bestaat op studievertraging. Dit weegt echter minder zwaar dan onze gezondheid!

Middels deze petitie willen wij graag kenbaar maken wat wij studenten denken van het besluit om de tentamens schriftelijk af te nemen en we hopen dat de HAN onze mening meeneemt in haar besluiten.

Wij kijken uit naar jullie reactie,

studenten van de HAN

Door te ondertekenen geef ik F.H.F. Muller toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.