Belgische BTW onlogica

Quoted post

Accountant

#36 Re: Re: Boekhouder

2013-02-03 21:06

#32: Accountant - Re: Boekhouder

Helaas, moeten wij ook steeds vaststellen dat telkens de zelfde klanten zaken (te) laat binnen brengen. Als de boetes kunnen helpen om deze klanten "op te voeden", dan is dat eigenlijk helemaal niet zo erg.

normaal zijn alle aangiften tijdig binnen, op de paar hardleerse klanten na..

En vooraleer ik hier ook als "beginneling" wordt afgeschoten, er staan 17 professionele jaren op mijn teller en het kantoor bestaat reeds meer dan 65 jaar ...

Reacties

Accountant

#38 Re: Re: Re: Boekhouder

2013-02-05 00:33:55

Vanaf 1 januari 2013 moet er uiterlijk de 15de van de maand na de maand waarin de BTW opeisbaar is, een verkoopfactuur opgemaakt worden. Tot nu toe had men slechts tijd tot de 5de werkdag van de maand erna.

Desondanks de gewijzigde wetgeving zal u veel werk hebben om de klanten op te voeden. Misschien kan u hun iets wijs maken ?
Bottom line is om u te scharen bij de grote groep cijferaars die er niet in slagen om maand na maand, kwartaal na kwartaal en jaar in en jaar uit alle BTW aangiftes tijdig binnen te hebben. Temeer dat wij in sommige gevallen, amper 5 dagen (zonder weekend) zullen hebben.

Wees collegiaal en trek mee aan dezelfde kant van de koord. Het zal u alleen nog meer ruimte en tijd geven ! Time is money, nietwaar.

Ps mijn meter heeft al enkele jaren meer dienst !