Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! Brief aan Minister Smet

Quoted post

Maantje

#363

2012-12-12 14:39

Ik vind dit geen goed plan, ik ben er absoluut tegen, dit zou inderdaad de jongeren en de volwassen in hun kunst onderdrukken.
Wie weet wanneer er een nieuwe Chopin, Debussy, of Beethoven wordt geboren, of een nieuwe Edgar Allen Poe, of voor de dansers een nieuwe Michael Jackson!!!
Allemaal die besparingen van de overheid is banaal, want ze hebben toch genoeg geld.
Geld is een creatie van de mens en er kan altijd nieuw geld gemaakt worden.
Maar als je de kansen gaat afpakken van de talentvolle mensen in spe, dan is het te laat om te ontwikkelen naar een beroepsmuzikant of schrijver of danser.
Doet dit aub niet.

Reacties

Astrid Spotbeen

#407 Re:

2012-12-18 14:02:05

#363: Maantje -

die kunstenaars behoorden tot de begoede aristocratie en daar gaan we weer naartoe.  Ik genoot sociaal tarief inschrijfgeld en dat was zelfs al teveel vermits je heel wat materiaal moet kopen (bekijk de prijzen in een tekenwinkel eens...)  Het feit dat er zoiets als een sociaal tarief voorzien was, bewijst dat het in feite enkel te betalen was en is en zal zijn voor de begoeden.

Koppel het inschrijfgeld aan gezinssituatie en inkomen.  Er zitten bij mij in de les genoeg mensen met een dik pensioen brol te maken met de duurste materialen omdat ze met hun poen geen blijf weten.  Uit wanhoop hebben ze al een nieuwe Pied 0 Terre bijgekocht van een arme drommel in Spanje die daar uit zijn huisje is gezet.  Ze maken dressoirkunst van het nivo Ikea die past bij het tapijt en de gordijnen maar iets cultuurrelevants weten ze vanuit hun luxe situatie toch niet te realiseren.  We stevenen af op een maatschappij die twee soorten kunst produceert: de ene de rijkeluis onzin uit verveling en waarvan we over 100 jaar toch niks meer zullen horen, en de andere vanuit de underground van de arme drommels die thema's van nu als uitgangspunt heeft en solidair en visionair is..  Al is het dat ik met het laatste restje confituurpot van den Aldi een portret moet maken van Pascal Smet, ik zal het doen, en ik zeg het je, hij zal er niet uitzien!  Het zal wel duidelijk zijn wat ik van dit arrogant kakkenestje vind...Wist je dat Pascal Smet dit jaar de Beleidsbrief Gelijke Kansen 2013 ondertekend heeft?  Dat is hier een apekot, we moeten de straat op!