Steun Theater aan de Stroom (TAS)

Quoted post


Gast

#58

2012-02-27 19:12

ik moet er de zogenaamde experts op wijzen dat TAS hélemaal geen gedateerd repertoire speelt, integendeel : het merendeel van de programmatie behoort precies tot het klassieke oevre dat nooit gedateerd kan zijn.Ons culturele landschap heeft niet alleen behoefte aan experimenteel theater, dat ik van nabij volg maar heel vaak ontgoochelt, maar ook aan degelijk klassiek materiaal dqat tot ons erfgoed behoort, ik denk aan tartuffe, kartonnen dozen, groenten uit Balen of zelfs Agnes van God. En laat me toe ook te wijzen op de uitzonderlijke gave en het verbluffende talent van TAS om bij elke vertoning een massa volk te lokken, mensen die dit ook door de ontvankelijke en bijna familiale sfeer een sociaal evenement beschouwen, en daar voor alle duidelijkheid niet in slagen door het niveau en kwaliteit van de voorstellingen naar beneden te halen. Steven De Lelie, die dit project grotendeels draagt en de vele medewerkers en acteurs verdienen alleen een pluim in dit soms erg elitaire culturele landschap.
bart vandermoere

Reacties


Gast

#165 Re: volledig mee eens

2012-02-29 20:03:09