SKB moet blijven

Quoted post

BB

#147 Re: Kijk uit voor verborgen agenda

2012-01-22 18:31

#71: Eric ter Horst - Kijk uit voor verborgen agenda

Geachte heer ter Horst

Met veel belangstelling uw verhaal gelezen over de kosten, de omzet en de behaalde winsten.

Als de cijfers die u noemt juist zijn dan schrik ik wel weer van de salarissen die betaald worden aan de heren directeuren.

Is het niet zo dat we voor de 2e keer door Doetinchem "belazerd" worden. Eerst hebben ze ons het belastingkantoor afgenomen en nu willen ze nmm op een slinkse wijze het SKB naar zich toehalen. Ik geloof er namenlijk geen snars van dat het SZ uit Doetinchem gaat verdwijnen.

Zoals u schrijft heeft deze heer Jansen 12 ambachten etc gehad. Heeft hij toevalling ook nog belangen in Doetinchem liggen. Stel een mooie managers functie.

Ik wist niet dat de heer Jansen een interim is maar de vorige directie heeft toch de beslissingen genomen tot behoorlijke investeringen, en naar mijn mening worden zulke besluiten genomen op basis van een goede toekomstverwachting. Hoe is het dan toch mogelijk dat de heer Jansen opeens met heel andere plannen komt.

Iets klopt er niet en ik denk inderdaad dat er wel eens een verborgen agenda zou kunnen zijn.

 

Reacties

Eric ter Horst

#150 Re: Re: Kijk uit voor verborgen agenda

2012-01-22 23:27:56

#147: BB - Re: Kijk uit voor verborgen agenda 

Ik benoem dhr. Janssen als interim omdat hij is aangesteld voor bepaalde tijd. Dus na enkele jaren is hij verdwenen. Winterswijk moet volgens mij een volwaardig ziekenhuis blijven en zich niet laten "uitkleden" door Doetinchem. De directeur van SZ verdient zoveel dat hij mermeld staat op de WOPT-lijst van het ministerie van binnenl. zaken vanwege personen die ,bij een door de overheid gesubsidieerde, instelling werken en meer verdienen dan de zgn. Balkenende norm. Deze personen moeten in de toekomst "genoegen"nemen met minder inkomsten. Maar voor de jaren 2013 en 2014 worden zij nog met rust gelaten en vervolgens zal afbouw van verdiensten tot maximaal de Balkenende norm plaatsvinden. In de tussentijd hebben dit soort bestuurders en directieleden hun zakken gevuld. Kijk hiervoor op de volgende site:  http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/beloningen-bestuurders/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/12/23/wopt-rapportage-deel-1a-overzicht-van-overschrijdingen.html  Hierin staat dat de bestuurder van het Slingelandziekenhuis heeft gekregen(want of hij het verdiend heeft is vraag 2)

Slingeland Ziekenhuis DOETINCHEM Bestuurder 2010:€244.330; 2009:€ 240.93

Schaalvergroting in de gezondheidszorg zal leiden tot schaalvergroting bij de inkomens van de bestuurders, betaald door onze zorgpremies. Een ziekenhuis heeft in de regio/streek een monopoliepositie en deze positie wordt gebruikt om te fuseren waarbij de patiënt op kosten wordt gejaagd door grotere afstanden en afstandelijk worden van de zorg.Daarom moeten de inwoners van de Oost-Achterhoek in actie komen en vooral deze petitie ondertekenen, zegt het voort!!!!