Geen 3000 m² beton in ons natuurgebied de Gemeneweidebeek.

Quoted post


Gast

#62

2016-06-12 11:29

Dit mooie natuurgebied ligt recht voor mijn deur, telkens ik mijn rolluik optrek blijf ik verwonderd dit landschap te mogen aanschouwen. Ik vertoef heel veel in het gebied; een wandelingetje tijdens de studiepauze, lezen aan het water, quality time met de familie, zonnen in de heide, even onthaasten na een drukke dag,... Kortom, ons huis op zich kan mij nu nog gestolen worden het is vooral de omgeving die mijn thuis zo bijzonder maakt. En ik ben niet de enige, geloof me vrij. Zo'n onaangeroerd stukje natuur wordt dan ook exclusief heden ten dage. Maar nu nog los van de subjectieve beleving van de ganse buurt, een erg actueel probleem, wateroverlast. België staat zodanig volgebouwd, dat we ons geen blijf meer weten al het water te slikken. Overstromingen zijn geen uitzondering meer. Met dat in uw achterhoofd kan ik niet begrijpen dat de hoge koppen kost wat kost verder en verder willen blijven volbouwen, nog niet zo lang geleden is er nog maar een groot stuk natuur verkaveld! (aan de Maalse Steenweg, dicht bij de Linde) Verdere verhardingen van de grond vind ik zodoende absurd. Ik ben een kinesiste in opleiding dus ik weet niet zoveel meer af van aardrijkskunde en dergelijke, maar ik weet zeker dat er nog een hele boel meer argumenten zijn waarom we dit gebiedje niet vol moeten kappen met 3000 m² beton. Een schande is het. Dus alsjeblieft, neem ons dit kleine stukje natuur en daarbij al mijn mooie herinneringen niet af, wij hebben er ontzettend veel plezier aan, en dit zal hoegenaamd niet opwegen tegen de beweegredenen om deze natuur kapot te maken.

Reacties


Gast

#75 Re:

2016-06-13 16:16:41

#62: -  

 Wij wonen in de Vooruitgangstraat en gaan er dagelijks wandelen met onze honden... ook wij zijn verkocht aan die stukje mooie natuur