Kinderrechten mogen toestemming gezaghebbende ouders overstijgen

Quoted post


Gast

#16

2016-06-08 11:04

Ik schrik hier enorm van!

Gaan we kinderen, die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien, in de positie van beslisser zetten?

Elke goedbedoelde regelgeving die kinderen niet alleen een stem geven, maar hiermee legitiem de rol van beslisser geven, heeft niet begrepen dat hiermee een kind niet meer kind kan en mag zijn maar de regie krijgt in volwassenzaken die niet thuishoren bij kinderen.

Het hoorrecht voor kinderen is al verworden tot het respecteren van de keuzes van een kind en op die gronden wordt er in de meeste gevallen beschikt door rechters. Dan wordt voorbij gegaan aan wat voor een kind de best mogelijke situatie is om zich te kunnen ontwikkelen en de beschadigingen te beperken.

Investeer in kennis over de ontwikkeling van een kind in de context van zijn/haar omgeving,  en vooral de bekwaamheid van professionals om deze kennis toe te passen.

Professionals die werken met kinderen, die deze petitie steunen hebben nog veel te leren!

Ik maak me buitengewoon grote zorgen voor de toekomst van deze kinderen, die hiermee niet de juiste hulp zullen krijgen maar vriendjes en vriendinnetjes (jeugdhulpverleners op alle gebieden) die kritiekloos hun wensen zullen volgen....

Heel verdrietig

Reacties


Gast

#18 Re:

2016-06-08 11:21:50

#16: -  

 Het gaat volgens mij om ondersteuning voor het kind. En niet dat het kind maar beslissingen kan nemen op grond van kinderrechten. Maar vaak wordt ondersteuning tijdens een scheiding ondermijnd door een of beide ouders. Ook wij hebben hiermee te maken gehad en werd er niet meegewerkt. Hiermee zou een kind juist geholpen zijn en de steun en raad krijgen die het verdiend in plaats van allerlei negatieve impulsen doordat ouders zelf niet de juiste steun hebben om een scheiding goed af te ronden en vooral te kijken naar de behoeftes van een kind. En dan ook de echte behoeftes en niet wat een van de ouders zelf vindt.

 


Gast

#21 Re:

2016-06-08 22:16:43

#16: -  

 Ik ben hulpverlener. 

Ik sta ouders bij ... omdat de beschikking op hen is. Dan gaat kindsbelang voor .. de wensen van ouders.

Heb ik beschikking op kind .. idem. 

Toch zie ik om me heen voogden rechters  gemeentes veel investeren in vechtende ouders... en zonder beschikking... vecht ik mee voor een professionele vertrouwenspersoon die echt luistert naar de kinderen in de knel.

Die zijn er veeeel en veels teveel. 

Iedere opvoedkundige jeugdzorgwerker, weet en heeft kennis van het belang van het kind. Met grenzen aan wat normaal is. Geen grillen maar normaal gedrag. Door de kinderen dit te onthouden worden ze juist de speelbal van vechtscheidende ouders.