Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Quoted post


Gast

#71

2016-05-03 13:15

Kan deze petitie worden uitgebreid naar de Laan van Nieuw-Guinea en de Spinozaweg? Op de Laan van Nieuw-Guinea had ik onlangs zelf bijna een ongeluk omdat een automobilist ongegeneerd hard inhaalde en ik moest uitwijken in een lege parkeerplaats, als er een auto had gestaan was ik geraakt.

Ik woon zelf op de Spinozaweg en ook hier is hardrijden zo'n beetje de norm. Hoewel het op de Spinozaweg om andersoortig verkeer gaat, is het gedrag hetzelfde: te hard en hufterig. Ik hoef maar uit mijn raam te kijken of ik zie een auto door rood rijden, de hele dag door. Door elk rood stoplicht rijdt er zeker één auto, door elk oranje twee.

Daarnaast rijdt vrijwel iedereen te hard. Net als de Kanaalstraat is de Spinozaweg een racebaan, alleen rijden ze hier waarschijnlijk nóg harder omdat er meer ruimte is.

Met het blote oog kan ik de snelheid van een voorbijrazende auto niet meten, maar ik vermoed dat er heel wat auto's hier met 100 kilometer per uur rijden. Dat levert veel geluidsoverlast op, en daar heb ik serieus last van: concentratie- en slaapproblemen.

En inderdaad: nooit politie, een wijkagent, laat staan een snelheidscontrole te zien hier.

Hoewel ik het dus nu even over de Spinozaweg heb, weet ik maar al te goed hoe het is in de Kanaalstraat. Heb er een zeven jaar gewoond, en nog steeds fiets ik elke dag op weg naar Utrecht Centraal slalommend door de Kanaalstraat.

Soms wijk ik echter uit in een zijstraat omdat ik achter me hoor dat er een Mercedes/BMW/Golf aan het optrekken is naar 100 kilometer per uur in tien seconden.

Reacties

Fietser

#189 Re:

2016-05-04 10:06:07

#71: -  

 Correct. Ook op de Laan van Guinea geldt dat deze weg door allochtonen (laten we daar helder over zijn) wordt gebruikt waarvoor  de meeste autochtonen naar Circuit Zandvoort gaan. Politie en co zie je in de Kanaalstraat wel, maar vooral op tijden waarop er geen winkelend en racent publiek is. Het is net of men de confrontatie met de overtreders niet aan durft, om wat voor reden dan ook...