Vluchtelingen op universiteiten en hogescholen

Quoted post


Gast

#19 Goede hoofdgedachte, jammer van die zinsnede

2015-09-14 16:16

Ik vind het heel belangrijk dat iedereen gelijke kansen heeft in de hele wereld, en dat een ieder die dat wil en kan, ook de gelegenheid krijgt een (academische) carrière op te bouwen of voort te zetten. Goed initiatief daarom.

Wel moet ik zeggen dat de zinsnede "met uitsluitend uitzicht op koeien, varkenstallen of de komende aardappelen- of bietenoogst." me een beetje steekt. Ten eerste zou ik, en ik denk vele academici met mij, geen enkel bezwaar hebben tegen uitzicht op koeien en/of gewassen. Ten tweede lijkt het een beetje alsof academici niet "verlaagd" moeten worden tot het niveau van boeren, wat denigrerend overkomt naar deze beroepsgroep. Maar natuurlijk onderschrijf ik de achterliggende gedachte dat iedereen op de wereld een waardig onderkomen zou moeten hebben.

Reacties

Jacinta

#27 Re: Goede hoofdgedachte, jammer van die zinsnede

2015-09-15 08:55:36

#19: - Goede hoofdgedachte, jammer van die zinsnede 

 Die zin stoorde mij ook wel een beetje, om dezelfde reden. Ik ben het helemaal met je eens, en ook met de conclusie dat ook ik me door de zin niet liet weerhouden deze petitie te tekenen.

 


Gast

#74 Open Universiteit heeft volgens mij geen specifiek vluchtelingenbeleid

2015-11-26 23:47:29

#19: - Goede hoofdgedachte, jammer van die zinsnede 

 

Persoonlijke visie 

De Open Universiteit heeft overigens geen toegangseisen en flexibel onderwijs, wat dat betreft zou de OU een prachtig aanbod kunnen hebben voor vluchtelingen. Al heeft de OU daar voor zo ver ik weet geen specifiek beleid voor. 

Prachtige petitie! 

 

Remy Pavel Wouters, Studentenraadslid OU en student Rechtswetenschappen