Sluit de grenzen!

Quoted post

Gast

2015-09-09 21:56

Voor de toekomst van Nederland.

Reacties

Gast

#126 Re:

2015-09-10 09:12:23

#110: -  

De toekomst van Nederland (en ieder ander land) wordt voor een groot deel bepaald hoe Nederland zich gedraagt ten opzichte van andere landen in de wereld. Ieder land heeft andere landen nodig, al was het alleen maar voor de import van grondstoffen die men zelf niet heeft. Niemand, ook niet de grootste en machtigste landen niet, kan zichzelf bedruipen. Elk land dat zich als een onbeschofte klootzak gedraagt wordt ook door de rest van de wereld (terecht) als een onbeschofte klootzak behandeld. Voorbeelden te over.

Nederland heeft nauwelijks grondstoffen, moet dus vrijwel alles importeren en is dus voor vrijwel alles afhankelijk van andere landen. Dan kun je je dus niet permitteren om je als een onbeschofte klootzak te gedragen of je grenzen te sluiten, want dan snij je in je eigen vingers. Wil je bovendien meetellen in een wereld die door een steeds kleinere groep machtigen onder zich verdeeld wordt, dan zul je je krachten moeten bundelen (de EU), zodat je zelf ook enige macht hebt. Nederland op zichzelf stelt helemaal neits voor. Zelfs grootmachten als Rusland, die zelf toch over heel veel grondstoffen beschikt, kun je op de knieën dwingen door bijvoorbeeld boycots.

Als ik vlees wil kopen bij de slager, dan moet ik niet de slager eerst verrot schelden en de straat uit schoppen. Als ik dan ooit nog vlees krijg van hem, dan betaal ik een veelvoud van de normale prijs. Snapt iedereen. Zou je denken. Toch zie ik hier de ene na de andere (onsuccesvolle) petitie over "sluit de grenzen", "stop de stroom buitenlanders", "eigen volk eerst", enzovoorts.