Balk

Quoted post


Gast

#1

2015-04-30 17:19

Omdat er andere, betere mogelijkheden zijn.
Ben geen voorstander van juridische stappen, de noodzaak voor een AZC is wel duidelijk. De periode van 5 jaar is voor ons van essentieel belang.

Reacties

gast 2

#19 Re:

2015-05-01 06:11:18

#1: -  

Wat jammer dat er maar 1 mogelijkheid om op te stemmen is. Nu gebeurt er weer hetzelfde als wat de gemeente deed.

Ik denk dat deze mensen opgevangen moeten worden. Het verhaal op de brochure is mooi neergezet.

Een aantal van 300 is denk ik genoeg voor een dorp als Balk, dat integreert ook makkelijker.

De lokatie Landlust is een mooie locatie want deze mensen hebben geen auto of fiets of iets dergelijks en dan ligt Houtdyk veel te ver buitenaf.

Ik zou dus graag willen stemmen op 250-300 prima, Landlust prima.


Gast

#76 Re: m.nierstrasz

2015-05-03 16:28:22

#1: -  

Beste gemeenteraad van de Friese Meren.

Zelf ben ik als buitenstaander in Balk terechtgekomen. werkzaam in leidschendam . Nog twee jaar te gaan voor mijn pensioen. Nu al in de vrije momenten aan het genieten in Balk,Op de school waar ik werk is sinds een half jar een schakelklas met 8syrische kinderen gekomen. Wat bleek, veel weerstand. Ouders bang,dat hun kind de dupe zou worden van de aandacht voor de Syrisce kinderen. Voor mij als leerkracht bleek,dat de papieren kinderen, kinderen met een gezicht zijn geworden. Een bijzonder mooie ervaring. De gemeente Leidschendam heft ongeveer 65.000 euro in de school gepompt, de opvang een succes te maken. Wat blijkt :Het gaat  goed met de kinderen op school. Het zijn super gemotiveerd kinderen.(beter nog, dan vele van hun leeftijdgenoten.). Wat ik kwijt wil, is maak de opvang tot een succes. Kleinschalig, zorg vooral voor een betrokken gemeenschap. Onbekend maakt ook hier onbemind. Gemeente investeer in  kwalitatieve opvang, niet in kwantitatieve opvang. De Syrische kinderen op school  integreren en kunnen een volwasrdige plaats innemen. . Ik hoop,dat dt ook gebeuren kan met de met de mensen ,die in Balk gaan komen.