Balk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Balk.


Gast

#76 Re: m.nierstrasz

2015-05-03 16:28

#1: -  

Beste gemeenteraad van de Friese Meren.

Zelf ben ik als buitenstaander in Balk terechtgekomen. werkzaam in leidschendam . Nog twee jaar te gaan voor mijn pensioen. Nu al in de vrije momenten aan het genieten in Balk,Op de school waar ik werk is sinds een half jar een schakelklas met 8syrische kinderen gekomen. Wat bleek, veel weerstand. Ouders bang,dat hun kind de dupe zou worden van de aandacht voor de Syrisce kinderen. Voor mij als leerkracht bleek,dat de papieren kinderen, kinderen met een gezicht zijn geworden. Een bijzonder mooie ervaring. De gemeente Leidschendam heft ongeveer 65.000 euro in de school gepompt, de opvang een succes te maken. Wat blijkt :Het gaat  goed met de kinderen op school. Het zijn super gemotiveerd kinderen.(beter nog, dan vele van hun leeftijdgenoten.). Wat ik kwijt wil, is maak de opvang tot een succes. Kleinschalig, zorg vooral voor een betrokken gemeenschap. Onbekend maakt ook hier onbemind. Gemeente investeer in  kwalitatieve opvang, niet in kwantitatieve opvang. De Syrische kinderen op school  integreren en kunnen een volwasrdige plaats innemen. . Ik hoop,dat dt ook gebeuren kan met de met de mensen ,die in Balk gaan komen.

 

 


Gast

#77

2015-05-03 18:52

ik vind 300 al teveel.50 is meer dan genoeg.
waarom niet naar kippenborg?
alles op alles zetten dat dit niet doorrgaat
succes

Gast

#78

2015-05-04 06:36

Omdat ik het prima vind, dat er asielzoekers in Balk worden opgevangen, maar het aantal en de locatie heb ik problemen mee.

Gast

#79

2015-05-04 08:12

Opnemen van asielzoeker is zeker nodig maar zoveel in een kleine omgeving dan kun je er zeker van zijn dat er veel onrust komt.
Maak het aantal kleiner dan kunnen we er zeker mee leven, maar dat door het COA niet worden geaccepteerd.

Gast

#80

2015-05-04 12:44

vooral omdat het gemeentebestuur een alternatief wordt aangeboden, en er NIETS mee doen !!!!!! asielzoekers tuurlijk maar in verhouding , daar waar ze komen

Gast

#81

2015-05-04 15:15

500 is veel te veel
leven in vrijheid,hoezo als er niet naar de burgers word gehoord
70 jaar vrijheid,??? geen duitse overheerser,maar een man ut de walden.
leafer dea as slaaf .vecht voor onze vrijheid

Gast

#82

2015-05-04 15:16

Wij zijn wel voor asielzoekers maar geen 500 en op deze locatie

Gast

#83

2015-05-04 16:04

asielzoekers ja, maar 500 in balk is wel erg veel

Gast

#84

2015-05-04 17:56

Er zijn wel andere plaatsen voor een AZC, de Houtdyk vind Ik
ook niks, maar ja, als het moet, Landlust vind Ik helemaal niks.

Gast

#85

2015-05-05 08:36

De gemeentelijke bestuurders zouden dienstbaar moeten zijn aan de bewoners en belanghebbenden in Balk en directe omgeving ! Of is het de omgedraaide wereld ...?
Het aantal asielzoekers moet proportioneel zijn t.o.v. het aantal inwoners. In procenten richting 5%.

Gast

#86

2015-05-05 15:05

500 is te veel voor Balk, en ik vind het te dicht bij het centrum.


Gast

#87

2015-05-05 18:15

500 is gewoon weg teveel. De geplande locatie is natuurlijk heel erg slecht gekozen.(te dicht bij een actieve boer, geeft bij voorbaat al problemen, en maakt de situatie niet veiliger als de boer met groot materiaal het land op moet). Gemeente heeft de inwoners van Balk slecht/niet geïnformeerd. Geen compensatie voor waarde vermindering omliggende woningen. Gemeente moet beter opletten wat ze doen, wat doet dit met het toerisme in Balk? Krijgen we hangers rondom de winkels, en terrassen.? Het ziet er natuurlijk ook niet uit zo'n asielzoekerspark aan de rand van Balk. Kortom slecht plan, verkeerde locatie! Alleen een gemeente die hier vet aan verdiend drukt zo'n plan door!!

Gast

#88

2015-05-06 09:31



ik heb getekend voor deze petitie, omdat ik 500 asielzoekers bij elkaar inderdaad teveel vind. Ook vind ik de Houtdyk een betere locatie.
Verder is het voor mij onvoorstelbaar dat de Gemeente en de COA zo met inwoners om gaan, die op die manier geen inspraak hebben en waar geen vertrouwen in gesteld wordt!

Ik vind het héél belangrijk dat gemeentes, provincie besturen en de regering er in de 1e plaats voor hun eigen inwoners zijn. Die hebben in 1e instantie recht op bed, bad en brood!! Hoeveel daklozen zijn er niet, hoeveel mensen in grote financiële moeilijkheden!!
Dus in 1e instantie zorg voor eigen Nederlanders en daarnaast zorg voor asielzoekers, die om wezenlijke redenen naar Nederland komen!
En er moeten duidelijke richtlijnen zijn, zodat deze mensen niet aan het lijntje gehouden worden en jaren niks kunnen/mogen doen!



Gast

#89

2015-05-06 13:17

Overheid zou eens wat meer naar de bevolking moeten luisteren ipv zo arrogant mogelijk besluiten te nemen waar niemand zich in kan vinden.
Dit gebeurt namelijk niet alleen in Balk maar in zowat iedere gemeente en Den Haag.

Gast

#90

2015-05-06 15:49

De wize wêrop B en W hjir mei komt wurket allinich mar averjochts, gean earst yn petear mei Pleatselyk Belang foar in  goed plak en dan mei de omwenjenden, it plan fan De Winter is in goed plan ( Houtdyk ) en fan ûnderenop  dus krigest  draagflak.

Houtdyk soe neffens B en W te lyts wêze, mei wat mear ynset fan B en W kin der mooglik mear.  B&W moat net sa stiif oan dy 500 fêsthâlde  oft je dêr wat losser mei omgean sil je grif mear draagflak krije,  minder prosedures en earder wat foarelkoar, wat wer better foar de asylsikers is. Neffens my hie De Lemmer eartiids in AZC mei 250 minsken wylst hja dêr  earst ek 500 woene, mar om draagflak te krijen is dat oantal oanpasse.

Mear as 450 minsken út Balk hawwe al reagearre, hjir mei en kin B&W net omhinne!!


Gast

#91

2015-05-06 17:05

ik vind de locatie op Landlust niet geschikt voor een AZC niet voor balk en niet voor de vluchtelingen op de houtdyk mogen wat mij betreft wel 500 komen hebben ze rust en ruimte en is het COA ook tevreden die wil perse 500 per centrum

Gast

#92

2015-05-06 17:42

500 asielzoekers op een inwoners aantal als Balk is teveel.
Ook vind ik de locatie zo dicht bij een boerderij niet goed. dit is vragen om problemen.
Balkster

#93

2015-05-06 20:04

Balksters, Boargemaster & Wethâlders en COA,

Om te begjinnen: wat is it tige spitich dat is sa allegear giet. Foar alle partijen! En dermei bedoel ik sawol de boargers fan Balk, de Boargemaster & Wethâlders, it COA, mar boppe al foar de minsken wer dit hiele ferhaal om giet: de asylsikers!
Want lit ik foarop stelle dat it tige wichtich is dat dizze minsken holpen wurde!
Mar de wize werop at it no giet, soarget der foar dat we mei syn allen al yn in hiele minne posysje stean at it giet om de help nei de asylsikers ta.
Ik wit fansels net presys wat wol en net goed is, dat is mei de meeste Balksters sa tink ik. Die sprekke út gefoel (wat ik trouwens hiel goed begryp!). Mar we kinne mei syn allen wol betinke (ek B&W dochs?) dat de manier werop at it no giet net goed is!
DRAACHFLAK dat is neffens my dochs echt stap 1! Hoe kinne B&W en it COA no sa langs in boer as de Winter stappe?! Mar dat net allinich. Hoe kinne se no sa foarby gean oan de Balksters sels?! It is foar my net te begrypen dat ús Boargemaster, die der foar ÚS wêze moat, deagewoan seit dat de diskusje oer de lokaasje en it oantal al útiten is.
Nochris: die minsken moatte holpen wurde! Mar Boargemaster, ik freegje jo 1 ding: begjin dan by stap 1 en gean foar draachflak. Dan kin dit asylsikerssintrum in sukses wurde, oars net. En lit we no earlik wêze: 500 is dochs wol in hiel soad op 3800 ynwenners. Miskien kin it wol, mar net sûnder dat o sa belangryke draachflak. Gean dêr foar mei Doarpsbelang yn petear of beneam in kommisje weryn minsken sitte die hjiroer mei tinke en prate wolle.
Nim dêr dochs noch efkes de tiid foar en dan sille wy mei syn allen (boargers, B&W en it COA) hiel sterk stean!


Gast

#94

2015-05-07 15:16

beetje overleg met de inwoners van balk lijkt mij wel op zijn plaats om zodoende tot een geschikte locatie te komen.

Gast

#95

2015-05-07 16:24

Over 5 jaar krijgen we eenzelfde soort discussie, alleen gaat het dan om de lokatie waar een moskee kan worden gebouwd!!

MM

#96 Re:

2015-05-07 16:46

#36: -  

 De beoordeeling van de locatie, zoals tijdens de bijeenkomst gepresenteerd is in het beste geval een slechte grap.

Nooit erder zoveel onkunde bijeen gezien.

Mag mischschien er ook met het feit te maken hebben , dat het vormalige Gaasterland- Sleat nu van vormalige bestuurders van Skarsterlan wordt gerund...en die poepen zeker niet waar zij eten.

Ik vind , aan de hele keuzeproces hangt een luchtje.

 

 


Gast

#97

2015-05-07 19:55

plaats voor een moskee is albekend nl voormalig molukken kamp ,eerste steen is er al


Gast

#98

2015-05-08 06:09

Ik vind 250-300 asielzoekers zelfs nog teveel.
Balk : 150, Joure : , Lemmer : 150.
Elke plaats evenveel is eerlijke verdeling. 500 asielzoekers hebben een te grote impact op sociale leven in Balk.
Onvoorstelbaar dat dit aantal door gemeente is geaccepteerd !
Geld speelt een grotere rol dan leefbaarheid in een dorp als Balk.
Absoluut asielzoekers naar Balk, maar dan in een verantwoorde mate !!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-08 09:19



Gast

#100

2015-05-09 10:17

Jeanette stuurde een link en ik wist niet wat het was dus ik ging kijken en ze zij klik op signeer dus heb ik gedaan.